Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Har lyckats använda forumet som det är tänkt idag! :D Fjärren slutade fungera utan förvarning så jag sökte här på forumet och de första träffarna handlar om folk som omprogrammerat fjärren så jag går ut och testar och så funkar det! :shock:
Men har jag att bakomliggande problem som behöver åtgärdas? Det är inte akut, jag har byglingsgrejen i bilen om jag skulle behöva ta bort larmrelät..
Användarvisningsbild
av taxi
Sambon har samma Carguard-fjärr till sin bil, bytte batteri mellan dosorna och hennes funkar fortfarande men min behövde omprogrammering.
Är det fjärren som lär sig nåt nytt vid omprogrammering eller är det larmrelät? Alltså, är det fjärren som tappat minnet eller relät?
av blådåren
Det är larmet som tappar kodningen mot nyckeln!.
Mao det är larmet som lär sej vilken nyckel/fjärr som den ska svara på.

Låter som du kan stänga av larmet men att låset inte funkar ??.
Eller har jag fattat fel?.
Användarvisningsbild
av taxi
Fjärren slutade utan förvarning att fungera. Eller enligt ovan så glömde larmrelät bort fjärren? Men det funkar nu efter omprogrammering (Drog på tändning fem ggr och tryckte på fjärren)
av blådåren
Kan mycket väl hända att larmet/fjärren tappar kodning mot varandra, inte så vanligt dock.
Vanligaste orsaken brukar vara kasst batteri /batteribyte.

Lite vanlig misshandel och fukt är också vanliga orsaker till att fjärren lägger av.
Behövs ny fjärr har du säkert redan sett att cargards 4-knapps fjärr är en billigare ersättare än att handla hos volvo !?.
(VGII larmet är ett "volvofierat" cargard 950 egentligen)

Gott att det funkar för dej !.
Kom bara ihåg att programmera in alla fjärrar du ska ha till bilen samtidigt!, dom gamla som ligger i larmets minne raderas när du programmerar in nya fjärrar!.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]