- tis 23 jun 2009, 10:15
Jag håller helt med dig, diskussionen ÄR konstig! Vissa av oss vill inte ha bältespåminnaren och därför ställs frågan om hur den kan kopplas ur. Att ni som vill behålla den sedan hoppar på oss är fullständigt onödigt och konstigt!
chuck skrev:Bara att ta på sig bältet innan man vrider på nyckeln så är problemet ur världen. Jag kan inte se hur detta skulle kunna vara ett oöverstigligt problem. Känns bra mycket mer problematiskt för mig att hålla på i timmar för att försöka koppla bort en påminnare som varje modern bil bör ha.Jättefint, Chuck...då du inte kan se något problem med påminnaren så behåller du den. Låt oss andra lösa våra problem utan att komma med pekpinnar och moralkakor. Du skadas väl inte av att jag kopplat ur min påminnare? Ingen annan skadas heller, inte ens jag eftersom jag använder mitt bälte (och nej, jag är inte så glömsk att jag glömmer bältet ibland! Det har ALDRIG hänt!!!) Att du inte ser liknelsen med hastighetspåminnare visar bara att du inte förstått vad vi som ogillar bältespåminnare menar. Det är inte bälten vi pratar om, det är överförmynderiet det handlar om.
Och så glömsk som människor är (inklusive mig och säkerligen också dig) så behövs påminnaren. Jag själv glömmer ibland och finner då stor nytta av påminnaren. Den gånge man glömmer kan ju vara den gången man krockar.
Hela diskussionen känns bara så konstig tycker jag. Sedan att du börjar blanda in hastighetsvarning så ser jag inte hur detta har med saken att göra. Nu var det bälten vi pratade om
Jag håller helt med dig, diskussionen ÄR konstig! Vissa av oss vill inte ha bältespåminnaren och därför ställs frågan om hur den kan kopplas ur. Att ni som vill behålla den sedan hoppar på oss är fullständigt onödigt och konstigt!
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76
- By Melwins60