Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av SvenB
Tittade på Riksdagens högtidliga öppnande. Att Mona är upprörd över att regeringsförklaringen är nästan en kopia på Alliansens valmanifest förvånar mig. Vad hade hon väntat sig? Det är ju det som vann valet. Sedan så visade SD att de är det som de säger sig inte vara, RASISTER. Barnslig protest att gå ut från kyrkan, den kyrka de värnar om.
Användarvisningsbild
av vetten
Tycker att dom flesta beter sej som snorungar i samtliga partier. Jag arbetar själv i skolan och där försöker vi att på alla vis förebygga och bekämpa mobbning, men hur beter sej våra politiker, pressen och dom röda fanatikerna? Jo dom mobbar och fryser ut varandra och då speciellt SD som trots allt blivit inröstade i ett demokratiskt val. Dags att kliva ur sandlådan nu och växa upp och det riktar jag till alla som inte kan acceptera att det nu är som det är. Om vi vuxna inte kan låta bli sådana saker som utfrysning och mobbning vilka signaler sänder vi då till våra barn tror ni.
Användarvisningsbild
av SvenB
Spoiler »
Självklart. Jag håller med dig i detta. Nu är SD i riksdagen och skall betraktas som det de är, ett riksdagsparti. Låt göra att de har extrema åsikter. Men de verkar bli rabiata bara för att de hör en predikan om att vi skall vara lyhörda för rasistika och främlingsfientliga strömmningar. Detta kommer de få höra i riksdagen också, skall de "stampa" ut då också? Nej vi måste acceptera att de är inröstade i riksdagen, men de kan väl svara med att uppträda civilicerat.
av llesrof
KKR skrev:Tittade på Riksdagens högtidliga öppnande. Att Mona är upprörd över att regeringsförklaringen är nästan en kopia på Alliansens valmanifest förvånar mig. Vad hade hon väntat sig? Det är ju det som vann valet. Sedan så visade SD att de är det som de säger sig inte vara, RASISTER. Barnslig protest att gå ut från kyrkan, den kyrka de värnar om.
Kan bara hålla med om SD - helt makalöst barnsligt av dem att gå i protest. Det bekräftar bara att de ha unkna åsikter. Hade de inte haft det så skulle de stått kvar, applåderat och med myndig stämma lovat att sida vid sida men de andra partierna bekämpa rasism. Men de gick ut... ??:-/
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
vetten skrev:Jag arbetar själv i skolan och där försöker vi att på alla vis förebygga och bekämpa mobbning, men hur beter sej våra politiker, pressen och dom röda fanatikerna?
Hur är det med överkänslighet, är det något ni jobbar med i skolan?
av *pettson*
Jag håller inte med nån här och jag röstade inte på SD.. men ur en vinkel kan jag förstå SD. Tydligen kan pressen det med eftersom det inte blåsts upp som en jätteanka ännu.

Om du var den som försökt tala medans dom som är mot rasism och annat hotar och kastar skit både bildligt och fysiskt på dej. Detta har ju i princip skett konstant utan att nån direkt tagit hand om dom som förstört yttrandefriheten.
Sen går du in i en kyrka efter att ha upplevt 40 såna här tillfällen. Där hyllar man då dom tillfällen som skett i antirasismens namn. Jag kan på nåt sätt förstå att man känner sej djupt kränkt då oavsett vad du står för eller vem du är. För dom som hyllats är dom som kastat grejor på dej, även om just dom tillfällen där du varit föremålet, inte pekats ut av kyrkan. Sen är det ju upp till en som person då hur mycket man tål. Man intervjuade prällen och hon hade ju varit på nåt ställe i 20min.. Hon hade ingen aning om att det var en protest mot SD. Ingen aning om att det gick till våld sen, men det var den händelsen som hon tog upp i sin predikan. Det är så lätt att glömma som sagt. Hennes försvar var: dom 20 minuterna jag var där var det lugnt och fint därför tog jag upp det.
Nåt som bara glömdes också och som inte kom upp på nyheterna som en jättesak, var kungens tal.
Fundera lite på vad kungen hade att säga. Kungens tal upplevde jag som en pungspark på både våra politiker och dom så kallade antirasisterna därute. Han sa väldigt viktiga ord, nåt politiker och stenkastare förmodligen kommer att låssas om som om det inte sades. Konstigt nog var dessa speakers stumma när han talat klart, det man fick fram var bara, det var... ovanligt långt och kraftfullt.
några ord var tänkvärda som sagt..citat:Herr Talman, En god samhällsgemenskap bygger på ömsesidig respekt och på fritt meningsutbyte. Den förutsätter tolerans mot oliktänkande och trygghet till liv och egendom. :slut citat.

Ovanstående rader är nånting som varken politiker eller stenkastare är företrädare för. Står man inte för dom raderna står man inte för yttrandefrihet och ett fritt samhälle.
Hela talet: http://www.expressen.se/nyheter/val2010 ... ungens-tal
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Eftersom SD rusade ut ur kyrkan när prällen talade om alla människors lika värde oavsett var på planeten man råkar vara född, och de andra partierna satt kvar när kungen pratade om respekt för oliktänkande, så tycker jag alla har stått upp för sina åsikter på ett bra sätt.
Användarvisningsbild
av vetten
torbjorn_75 skrev:
vetten skrev:Jag arbetar själv i skolan och där försöker vi att på alla vis förebygga och bekämpa mobbning, men hur beter sej våra politiker, pressen och dom röda fanatikerna?
Hur är det med överkänslighet, är det något ni jobbar med i skolan?
Fattar inte riktigt hur du menar där med överkänslighet? Kan du precisera lite.
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
vetten skrev:Fattar inte riktigt hur du menar där med överkänslighet? Kan du precisera lite.
Självklart, hur gör ni om en unge inte får vara med och spela fotboll med 10 andra, tar ni de 10 i örat - eller säger ni till ungen: "Men du, du kanske kan spela basket med de här 5 andra istället! Eller lägga lite patiens, då kan du vara ensam. Eller plugga matte, du ligger ju lite efter? Vad säger du om det?"

överkänslighet är ju när man tar åt sig trots att folk egentligen inte menar något illa, och börjar gnälla och gråta, ja ungefär som SD. De 10 som spelar fotboll kanske bara föredrar att spela själva helt enkelt, och avser inte att frysa ut någon speciell och verkligen inte mobba överhuvudtaget, men ibland kan det bli missförstånd.

Om ni uppfostrar barnen ordentligt i skolan så blir dom kanske inte så gnälliga som SD sen när dom växer upp, menar jag.
Användarvisningsbild
av Fluffen
*pettson* skrev:Jag håller inte med nån här och jag röstade inte på SD.. men ur en vinkel kan jag förstå SD. Tydligen kan pressen det med eftersom det inte blåsts upp som en jätteanka ännu.

Om du var den som försökt tala medans dom som är mot rasism och annat hotar och kastar skit både bildligt och fysiskt på dej. Detta har ju i princip skett konstant utan att nån direkt tagit hand om dom som förstört yttrandefriheten.
Sen går du in i en kyrka efter att ha upplevt 40 såna här tillfällen. Där hyllar man då dom tillfällen som skett i antirasismens namn. Jag kan på nåt sätt förstå att man känner sej djupt kränkt då oavsett vad du står för eller vem du är. För dom som hyllats är dom som kastat grejor på dej, även om just dom tillfällen där du varit föremålet, inte pekats ut av kyrkan. Sen är det ju upp till en som person då hur mycket man tål. Man intervjuade prällen och hon hade ju varit på nåt ställe i 20min.. Hon hade ingen aning om att det var en protest mot SD. Ingen aning om att det gick till våld sen, men det var den händelsen som hon tog upp i sin predikan. Det är så lätt att glömma som sagt. Hennes försvar var: dom 20 minuterna jag var där var det lugnt och fint därför tog jag upp det.
Nåt som bara glömdes också och som inte kom upp på nyheterna som en jättesak, var kungens tal.
Fundera lite på vad kungen hade att säga. Kungens tal upplevde jag som en pungspark på både våra politiker och dom så kallade antirasisterna därute. Han sa väldigt viktiga ord, nåt politiker och stenkastare förmodligen kommer att låssas om som om det inte sades. Konstigt nog var dessa speakers stumma när han talat klart, det man fick fram var bara, det var... ovanligt långt och kraftfullt.
några ord var tänkvärda som sagt..citat:Herr Talman, En god samhällsgemenskap bygger på ömsesidig respekt och på fritt meningsutbyte. Den förutsätter tolerans mot oliktänkande och trygghet till liv och egendom. :slut citat.

Ovanstående rader är nånting som varken politiker eller stenkastare är företrädare för. Står man inte för dom raderna står man inte för yttrandefrihet och ett fritt samhälle.
Hela talet: http://www.expressen.se/nyheter/val2010 ... ungens-tal
+1 Håller helt med.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.