Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Bild

Dom här ska väl skydda sidorna lite iallafall :lol:
Bild

Lär stryka på ett lager till ser jag
Bild

Golvet syns nästan inte att det är lagat längre. Hade jag slipat lite noggrannare hade inte synts alls :wink:
Bild
sådär ja då har man fått ur tummen ur det berömda hålet och fortsatt polera bilen. Började väl vid 12 tiden idag och blev klar nu med ömmande fingertoppar och slaka armar.
Tyvärr klarade min skitkamera av att ta riktiga bilder men bättre än inget alls :wink:

Bild

släppte en massa färg från bakluckan när jag tvättade men det syns som tur är inte på bild :lol:
Bild

Bild

Ingen mer mossa här inte :D
Bild

Ställde ifrån med en kaffekopp med iste i på huven när jag vaxade den och koppen stod fan inte stilla utan gled av huven :mrgreen: Jag vill se den skit som fastnar på den nu :twisted:

Gick väl bara åt en halv flaska cleaner, en halv flaska vax, ett halvt lakan och många timmars svett och mjölksyra i armarna. Kommer ha träningsvärk i morron känner jag men de var det fan värt :P
bytte olja och filter i den idag så nu ska den väl vara ok servicemässigt i min ägo tills det är dags att sälja den. Ska kanske köpa ett nytt fördelarlock och nya stift men sen är den helt genomgången.Ska försöka peta i ett förvärmningsrör i den i morron bara jag hittar det. Det har förkommit i 740lagret :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Lyckades laga backljuset idag när jag var i smörjgropen och skruvade tillbaka hasplåten under motorn. Såg att ena kabeln på skarvkontakten vid spakstället gått av så det var bara att bända isär en kontakt på reservdelsbilen och byta ut stiftet i kontakten och skarva sen fungerade backljuset igen :P
Användarvisningsbild
av päpplet
jodå idag rev jag ur handskfacket för att byta fläktmotståndet men motståndet jag har kommer från en 90a och hade såklart annorlunda kontakter så det blev inget byte.
Passade däremot på att justera om backspärren så 1an och 2an går i lätt, sätta ratten rak igen efter att jag bytte blinkspak och gjorde något åt kablarna som ramlat ur/glappade till radion.

Bara fläkten kvar och byta baklucka sen börjar den faktiskt på att kännas "klar" Blir säkert så att jag säljer den och köper ett annat objekt istället :lol: Har faktiskt ett i sikte redan nu :wink:
Bilförsäljare, nja är mest i behov av lite klirr i kassan och köpa en billig avställd bil och fixa till, besikta och sälja kan ge några tusen plus i plånboken :P

Märke är väl ingen större hemlighet (volvo) och inte modell heller (740), varför börja med andra när jag har hela gården full i delar till 740 så det är ju i stort sett gratis för mig att laga dom :lol:
Ska försöka få tag på hon som äger den men jag kan ju avslöja att den stått avställd i två år under en björk på en åkerkant...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]