Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av N3m3ziz
Hej

jag har ett störande problem med min bil har en v70 från 02. och det låter som om någon har inplanterat en kolloni med syrsor under min huv. ljudet kommer från Multiremmen tror jag, en kompis sa GENERATORN men vad vet jag.

någon som har eller har haft samma problem?

det låter från start men ökar ju mer jag gasar.

låter som en grillfest på landet sent på kvällen.

är trött på den festen det får vara nog nu :evil: , snälla någon hjälp mig.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Börja med att kolla om remmarna ser friska ut och kolla remspänningen.

Mvh GK
av N3m3ziz
Tack för bra svar.. men att lösa problemet själv är det inte snack om. fick reda på vad det var för fel i dag på eftermiddan.

Det var Generatorn som var dålig. så pass att den skar ihop och orsakade total haveri multiremen låg i trasor och remhjulet på generatorn slets av och har rummlat runt i motorn så nu står bilen på verkstad på o bestämd tid fick en låne bil i ett par dagar peugeot 307 hahaha som en svordom. sen blir det hyrbil för mig kör ju med helförsäkring på volvia tack gode gud. så om det tjuter från motorn på en v70 02 och uppåt ta det säkra före det osäkra annars blir det dyrt.
av N3m3ziz
Ricke77 skrev:Du har kanske samma problem som mig. Kolla min tråd. Där finns en länk till Youtube med mitt problem och en bild på vad det var som lät... Jag har dock inte haft tid att utföra reparationen än med ska gör det i veckan.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=58808
Mitt ljud var mer höga c typ som en syrsa har kollat din film men det lät inte likadant. men tack ändå och ett tips byt fort som .... man vet aldrig.
Användarvisningsbild
av Ricke77
N3m3ziz skrev:Mitt ljud var mer höga c typ som en syrsa har kollat din film men det lät inte likadant. men tack ändå och ett tips byt fort som .... man vet aldrig.
Sablar otur du hade... Jo jag bytte min spännrulle nu ikväll med mycket svordomar och fräsande :lol: så nu spinner hon som en katt igen. Hör knappt bilen på tomgång nu... 500:- och en 14mm lednyckel va det som krävdes.
av N3m3ziz
otur ja de kan man säga hehe men men.

skönt att det bara va de å byta. jag får väll min tebax om någon vecka å hoppas då att hon är som ny igen. 8)
Användarvisningsbild
av Ricke77
N3m3ziz skrev:otur ja de kan man säga hehe men men.

skönt att det bara va de å byta. jag får väll min tebax om någon vecka å hoppas då att hon är som ny igen. 8)
Vet du om det var något mer som pajade än generator, hjul och rem?? Fick du något kostnadsförslag??

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]