pm922 skrev:Fick min orderbekräftelse idag och nu har det gått från vecka 48 till v51, inte kul 
Jag beställde alltså 15/9, nåja det blev till slut 17/9 och på orderbladet stod det leverans ca V50. Igår fick jag mail som berättar om cirkus V43.
Nu tar jag detta med en nypa salt eftersom det verkar vara omöjligt att få fram något samband mellan alla beställningsdagar och leveransveckor som visats upp här av oss. Någonstans får jag höra att produktionen av V70 R-Design
Limited upphör V44 - i några fall får man veta att folk ska få sina bilar nästa år!
Min säljare berättade att vissa bilar "fångas upp" slumpmässigt direkt när de färdiga rullar av "bandet", till kvalitetskontroll. Man tar t.ex. fem bilar, ställer dem åt sidan och under flera veckor testar man dem på alla olika sätt. Om detta stämmer 100%, vet jag så klart inte.
Har man då oflyt, kan man i så fall drabbas av en olidlig väntan...
Längst upp i högra hörnet har jag ett sjusiffrigt tal som skulle kunna vara mitt fabriksordernummer. 1289757 - vad har ni andra för nr på era ordrar? Kanske kan man utläsa något av uppgifterna - samband mellan orderdag, leveransdag, utrustning etc.
Bara på skoj och 101% utan större betydelse egentligen, eller hur. Näe... ;-//
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.