Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangoz
Har en V70N D5 -07:a (22500 mil). När den stått still en längre tid (över natten) hugger den vid starten och de första växlingarna. Har noterat att oljan i bromsvätskebehållaren sjunker ytterst lite. Vad jag har hört så delar kopplingen och bromsarna behållare dvs samma olja..?? Har fyllt på till max en gång, nu är den mitt emellan min-max. Råd tack...

MVH Magnus
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova med att trycka ner kopplingen ett antal ggr innan du lägger i växel för att köra iväg och se om symptomen uppträder ändå.

Mvh GK
av mangoz
Jag har pumpat en hel del innan jag kör iväg och det har gjort att symptomet har minskat avsevärt. Vet ju att det läcker nånstans men har inte kollat var. Vet inte riktigt var någonstans jag ska kolla... Tips...???
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror du har en läcka i hydrualsystemet för kopplingen. Troligt är huvudcylinder eller slavcylinder eller kopplingar till dom.

Mvh GK
av mangoz
Nån som kan förklara var dessa sitter så att jag vet var jag ska kolla??

gnestakalle skrev:Jag tror du har en läcka i hydrualsystemet för kopplingen. Troligt är huvudcylinder eller slavcylinder eller kopplingar till dom.

Mvh GK

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]