Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har blivit erbjuden att köpa en volvo 855 -97 avd till ett MYCKET bra pris, det som är att göra är att byta ena motor kudden och ena drivknuten (det låter som en dålig drivknut)

Vad finns det för nackdelar med bilen?

/Rookkeer
av *pettson*
Nu kommer nog det här att bli mindre poppis..
Och det är väl inget du vill höra..
Men min åsikt är väl konstruktionen som sådan. Alltså AWD som inte håller måttet och därmed är problemet. Allt annat är ju precis som alla andra produktionsbilarna.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
*pettson* skrev:Nu kommer nog det här att bli mindre poppis..
Och det är väl inget du vill höra..
Men min åsikt är väl konstruktionen som sådan. Alltså AWD som inte håller måttet och därmed är problemet. Allt annat är ju precis som alla andra produktionsbilarna.
okej jag lyssnar, du brukar ha bra åsikter, men det jag fått reda på är att den har rullat 26000ca och att det som låter kan bero på att motorfästet vid höger fram hjul är slut så motorn har hängt snett, kan lådans om fördelar drivningen ta skada av det eller är det en driv knut?

/Rookkeer
av *pettson*
Varken eller. Både drivknuten och fördelningen ska klara att motorn hänger lite snett i högra fästet. Det kan ge vibrationer men inte oljud och det sliter inte ut nåt.
Men visst händer det att en drivknut blir dålig oavsett 2Wd eller 4Wd.
Användarvisningsbild
av olindh
En annan sak som inte är så bra är bränsleförbrukningen. Den drar väl ungefär 1,2 liter blandad körning?
Användarvisningsbild
av MatJix
Men det är en gudomlig familjebil, om man nu servar den regelbundet vilket kan vara dyrt men annars bara +++++ från mej ångar inte mitt köp ett dugg. :wink:
Användarvisningsbild
av steveraw855awd
hejsan har en 855awd 2.5 turbo 1997 års modell som turbon har rasat på måste jag köpa en ny orginal eller kan jag sätta dit något annat hoppas på svar mvh

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]