- sön 03 okt 2010, 20:44
#451583
Har bytt turbo på min 740.
gamla turbon var en garrett och därmed separat dumpventil, nya är en mitsubishi med dumpen moterad på turbon.
Är det dumt, dåligt, ofarligt, farligt osv att åka med dubbla så länge tills jag fixat det?
hur hade ni gjort
* pluggat mitsubishidumpen och kört med den gamla orginaldumpen.
* köpt nya rör utan t-kopplingar och helt enkelt moterat bort gamla dumpen.
* pluggat mitsubishidumpen och istället kopplat in denna http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std som jag har liggandes hemma oanvänd.
gamla turbon var en garrett och därmed separat dumpventil, nya är en mitsubishi med dumpen moterad på turbon.
Är det dumt, dåligt, ofarligt, farligt osv att åka med dubbla så länge tills jag fixat det?
hur hade ni gjort
* pluggat mitsubishidumpen och kört med den gamla orginaldumpen.
* köpt nya rör utan t-kopplingar och helt enkelt moterat bort gamla dumpen.
* pluggat mitsubishidumpen och istället kopplat in denna http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std som jag har liggandes hemma oanvänd.