- lör 02 okt 2010, 22:51
#451321
Har ägnat hela dagen åt att försöka få bromsarna "felfria" på 244 -88:an, girling ok och ate huvudcylinder
Jag har bytt ok runt om, ett par rör och huvudcylinder idag gav jag mig på luftningen. Försökte först köra den klassiska pumpa med bromspedalen och stänga/ öppna nippel men de blev kasst.
Istället tillverkade jag mig en anordning som jag trycksätter behållaren med. Körde på 2,5 kg tryck de sista försöken och på varje nippel luftade jag ur i princip all vätska ner till min-strecket och lite till, och sedan fylla tillbaka vätskan inför nästa nippel...
Finns det någon mer nippel i systemet än dom på oken? Måste man lufta det främre nippelparet ( de två nedre ) exakt samtidigt? Eller måste jag trycka i vätskan bakvägen, alltså in genom nippeln för att få ur luften?
De går ju inte att lufta mer än vad jag gör nu. Bromsarna känns relativt okej men lampjäveln lyser när man trycker ordentligt. Har aldrig i mitt liv haft liknande problem, aldrig behövt lufta så här enormt hårt överhuvudtaget :!:
Jag har bytt ok runt om, ett par rör och huvudcylinder idag gav jag mig på luftningen. Försökte först köra den klassiska pumpa med bromspedalen och stänga/ öppna nippel men de blev kasst.
Istället tillverkade jag mig en anordning som jag trycksätter behållaren med. Körde på 2,5 kg tryck de sista försöken och på varje nippel luftade jag ur i princip all vätska ner till min-strecket och lite till, och sedan fylla tillbaka vätskan inför nästa nippel...
Finns det någon mer nippel i systemet än dom på oken? Måste man lufta det främre nippelparet ( de två nedre ) exakt samtidigt? Eller måste jag trycka i vätskan bakvägen, alltså in genom nippeln för att få ur luften?
De går ju inte att lufta mer än vad jag gör nu. Bromsarna känns relativt okej men lampjäveln lyser när man trycker ordentligt. Har aldrig i mitt liv haft liknande problem, aldrig behövt lufta så här enormt hårt överhuvudtaget :!:
