Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag kunde jag inte låsa upp bilen med fjärrkontrollen, var tvungen att låsa upp med den lilla nyckeln.
Väl inne i bilen gick det sedan inte att starta. Vad är det som hänt?
Något förslag på åtgärd?
Staffan001 skrev:Idag kunde jag inte låsa upp bilen med fjärrkontrollen, var tvungen att låsa upp med den lilla nyckeln.
Något förslag på åtgärd?
Kan du ha kört på bara positionsljus? Strömstälaren på I-brädan till vänster om ratten "Rakt upp"?

Saker anslutna i det bakre cigarettuttaget i bagaget som alltid är på?

Dieselvärmaren vet jag många haft problem med och att den drar ur batteriet.
Hvor lenge hadde bilen stått når den ble stømløs? (ca 1 døgn eller mere?)
Var webastovarmer i bruk før bilen ble strømløs?
Jeg har selv hatt lignende problemer med bilen min(XC60 my10).
Både nye batterier, ny webasto, ny mjukvare og utkobling av funksjoner har ladet ut bilen, uten at noen ennå vet hvorfor?
Strömställaren för belysningen stod som alltid i högra läget och ingenting anslutet till något cigarettuttag
Dieselvärmaren har jag inte använt sen i vintras, temperaturen ute är c:a 15 grader. Bilen har dock stilla lite mer än ett dygn.
:-O) Dette ligner min bil?
Jeg har hatt død(strømløs bil gjennomsnittelig hver 6 uke) i snart et år no.(10 ganger siden sept 2009)
Og ingen har ennå funnet årsaken. :-(O) :-(O)
Har selv hatt flere ganger assistansebehov, og den har vært svært tungstartet. Det har vært behov av både batteri og hjelpestrøm fra bergingsbil samtidig. ??:-/
Håper virkelig det ordner seg for deg! La oss få høre når verkstedet har feilsøkt og forhåpentligvis har funnet årsaken.
Mvh Twendor
Staffan001 skrev:Idag kunde jag inte låsa upp bilen med fjärrkontrollen, var tvungen att låsa upp med den lilla nyckeln.
Något förslag på åtgärd?
Om nyckel är paj, tex pga en EMP så slår du ju ut både möjligheten att öppan med fjärren eller starta bilen.

Provade du med nyckel nr 2.
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge

Elvärmare jag tycker allt den höll m&ari[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Planerar sänka 740:n med 40mm sänkningss[…]

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]