Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hasse63
Hej hopp, en fråga till :D

Har tittat lite snabbt på en Peugeot och jag gillar den. snygg, går bra och får den till ett bra pris.

Kända fel är hastighetsmätaren som inte funkar alls. stannat på 14.000
Har jag hittat en FAQ hur man kan löda och så. vad kan det annars vara.

Originallarmet slår igång i tid och otid.
(känt fel??) går det att fixa eller koppla ur, men då måste dörrlåsen smörjas upp så man kan använda nyckel.

Bakdörrarna går inte att öppna varken innefrån eller utifrån
(känt fel??) Finns det nåt barnlås som jag ej hittat? hur fixa annars?

HB elhiss funkar inte.
Kanke ett jordfel eller trasig elhiss?

Kylaren eller nåt läker lite.
(känt fel??) nått annat som kan/brutar läcka.

Var ska jag titta efter rost, typiska ställen?

Andra typista fel som brukar uppstå/vara som jag ej på min hastiga titt inte upptäckt.

VÄLDIGT tacksam för alla kloka tips & råd

Mvh Hasse/
av rd350
Ungefär samma "klass" som Laguna..... Nåja, lite bättre då men inte mycket! Varför inte en 850, v70 eller ännu hellre en 940? (´Kunde inte låta bli att fråga, man får naturligtvis tycka om franska bilar med..)
Användarvisningsbild
av Hasse63
Är väl bara 940 som är "bättre" då, men på vilket sätt... varför inte blir min motfråga. :D
snyggare? ne, mer komfort? ne, billigare delar? ja mer lättskruvat? ja.

En anleding är ett plånboken är lite tunn just nu och att 605 är billig, väldigt billig (kompispris) 605 är i mina ögon finare och bättre än Lagunan som gått som företagsbil = skitig som ... och 605 är tjejkörd och den bör inte gått mer än 16.000 mil.
Användarvisningsbild
av vetten
Skulle aldrig köpa en Peugeot efter att ha hört alla problem som en arbetskamrat haft med sin som han köpte ny för två år sen. Bara en massa fel hela tiden och speciellt elektronikfel. Köp en Volvo, folkvagn eller varför inte en Toyota, klart bättre köp och för nästan samma peng om du kan stå ut med att kanske gå ner i årsmodell nått år. Titta på miltal och skick och naturligtvis hur servicen skötts.
Användarvisningsbild
av Hasse63
Tack för svar...

Jag köpte den i eftermiddag och körde "hem" men innan så kröp jag runt och tittade under och lite i bagaget, hittade ingen rost så den enda jag hittar är på höger framskärm men det fixar jag med svetsen. Hemfärden gick som på räls, rakt och fint och till ljuv musik från stereon för motorn hörde jag inte.

Hastighetsmätaren funkar men lite ryckit, den som inte funkade var trippmätaren som tuggade på 13,9999.
Bakdörrarna får jag inte upp. larmet krånglar lite. en elhiss bak. AC vet jag inte omden funkar... kanske för kallt för att den ska "slå till" ( 10 grader)

Då den är besiktad och klar så får amazonen vila. och det är bra då jag kör massa mer än tidigare.

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]