Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommyjansson
kollat runt lite här och inge som passar riktigt på mitt fel. abs lampan lyser men inte track lampan, jag har mätt givarna och har ca 1050 Ohm på dom, dom borde ju vara hela då? och skit på givarna borde de inte vara fram efter som antispinsystemt funka då, för det är väll samma givar :oops: ? är det abs enheten som e skrot eller är de givarna bak som inte har kontak? lite rörigt skrivet men hoppas någon vänlig kan läsa och förstå.
av *pettson*
Lampan lyser, men du har inte kollat några felkoder? Inga symtom?
Då kan det också vara läge att kolla två saker till.
Vrid tillbaka nyckeln lite, kan vara glapp.
Eller så kan den faktiskt överladda på generatorn.
Alla tre sakerna tänder lampan.
av tommyjansson
inte läst ut några felkoder, köpte bilen nyss och lampan funkar inte och abs funkar inte heller, ska pröva i mogon samt kolla vad generatorn laddar.
av *pettson*
tommyjansson skrev:inte läst ut några felkoder, köpte bilen nyss och lampan funkar inte och abs funkar inte heller, ska pröva i mogon samt kolla vad generatorn laddar.
Konstigt?
Jag kan svära på att det stod såhär inna jag svarade: abs lampan lyser men inte track lampan.
Hursomhelst, läs ur felkod först. Inga koder eller kod om överspänning? Leta spänningsfel. Felkod på givare? Trots hela givare? Kan då tänkas vara boxen.
Bagagelucka stänger hårt

Ja, det känns ju som ett bättre / rimlig[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]

Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]