Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Larzan
det kom i brevlådan ett erbjudande om glasbehandling i samband med service.
Beställde det idag i samband med att jag beställde tid för service.
Någon som har gjort denna behandling och upplevt skillnad?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Tråd flyttad till: Bilvård, styling och väghållning
av matzen10
Kanske inte samma som du menar men hos Ditec gjorde jag det. Det blev ganska bra men effekten avtog påtagligt redan efter 3 månader. Fick då ny behandling gratis men även den gången blev effekten kortvarig.

Hade även önskat att regnet pärlade sig och flög av vid lägre hastighet än 50-60 km/h.
Detta var dock 3-4 år sedan jag testade det så det kanske har kommit nya, bättre produkter idag.
Testa på vetja!

M V H
---> Matz
av Larzan
jo det ska jag. och så uppgradering av programvaror (medans erbjudandet gäller) och så klart "vanlig Service" inför kommande vinter.
Användarvisningsbild
av StringerBell
En sådan behandling är mycket lätt att göra själv, mycket lättare än att vaxa bilen eftersom vindrutan inte är så känslig som en lack är.

Så om det ingår i ett servicepaket så är det väl OK, en absolut inget som har speciellt mycket värde i sig.
Användarvisningsbild
av Funk
Pris: 54:90
Hållbarhet: Nolla :(
I alla fall jämfört med Aquapel/Lahega Glassguard som är det som Volvo använder..

/Thomas
Användarvisningsbild
av StringerBell
Funk skrev:
Pris: 54:90
Hållbarhet: Nolla :(
I alla fall jämfört med Aquapel/Lahega Glassguard som är det som Volvo använder..

/Thomas
Jag köpte ett kit för kanske 200:- (kommer inte ihåg fabrikat) som höll i ett halvår, på en gammal bil med ärrad ruta dessutom.
Användarvisningsbild
av Funk
För mig med lite sliten ruta så räcker en behandling med Aquapel gott och väl ett år, och jag gav väl drygt hundralappen per ampull...

/Thomas

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!