Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jaob
Nu har jag fått svar och dom skiter i det helt.

Dom skriver i mailet att dom har sålt däck ibland som är uppåt 2 år gammla men det inträffar väldigt sällan sen skriver dom at dom inte kan ge mig nån ersättning pga att jag beställt continental Dot 2007 winter contact bla bla som det står på deras hemsida enligt dem.

Står inte ett skit om att dom är från 2007 sen fattar jag inte hur dom kan skriva att dom säljer max 2 år gamla däck väldigt sällan och sen att jag får skylla mig själv när jag köpt däck som är över 3 år gamla i samma mail ???
Sen ska jag tilläga att det står att dom inte säljer äldre däck än 1 år på deras sida...
så hur ska dom ha det 1,2 eller 3 år gammla

Riktigt dålig stil om jag får säga va jag tycker.
Vad jag förstår specialicerar sig även online-däckhandlarna på vissa märken (som alla däckleverantörer). Det är ju bara att se vilka märken som säljs mest och har bäst pris. Kan det vara så att om man väljer något märke det inte är lika stor omsättning på kan det slinka med äldre exemplar?

Är det inte så att internetfirmorna istort sett skickar direkt från stora grossister på kontinenten? Man tycker de färre leden borde ge färskare däck än hos hålet-i-väggen-firman?
Jag beställde hakka 7 från nordendäck (internetaffär) för några veckor sedan. Jag uppfattade det som att de de levererades direkt från Nokians lager, alltså inte från ett lager hos nordendäck. Men jag kollade aldrig datumstämpeln i och för sig. För övrigt sägs det att rätt förvarade däck är helt ok även efter några år, och man får väl anta att både Nokian och däckhandlare förvarar däck på ett bra sätt.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]