Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
Vad är det för typ på de olika belysningarna på utsidan av bilen?
Användarvisningsbild
av Momentum
XC90_Executive skrev:LED-ljusen i fronten är mycket riktigt parkeringsljus. Det finns inga dimljus. Inte tillräckligt med plats!
Tror inte det är platsbrist, man tar ju bort dimljusen överlag, även på exempelvis XC60, någon har upptäckt att de inte fyller någon funktion
av boydanne
xc60 går att få med dimljus om man läser funktioner och utrustning, men det går inte att välja det när man ska bygga en xc60. Hoppas att det kommer även till s och v60.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Momentum skrev:Tror inte det är platsbrist, man tar ju bort dimljusen överlag, även på exempelvis XC60, någon har upptäckt att de inte fyller någon funktion
På XC60 får inte höger dimljus plats.
av perhall
Grymt smart att ta bort dimljusen. Om de inte finns med som tillval från början kommer man aldrig att sakna dem, däremot ser det ju tomt ut om man sett 110 pressbilar med dimljus och sedan köper en utan...
av Petróvitj
mattes skrev:
Mycket nöje

Bild
Denna svart+vita ratten på bilden kom som en standart grej med i din S60n?
Hur är den i praktiken? Blir inte den vita innersta delen smutsig så småningom?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag känner själv minst tre personer som råkat ut för samma sak - Sensus dör helt, och återuppstår sen lika oförklarligt efter några minuter eller dagar.

Min 2012:a levererades med dimljus som standard. Inte för att de lyser mycket, men tillräckligt för att man ska kunna hitta dem på bilen.

I många moderna bilar retar jag mig på att jag inte kan se ut under backspegeln. I min XC70 är det precis att det går. I 850:n är det inget problem alls. Lätt att missa en bil som kommer från höger annars. Men i och med att jag kan se under backspegeln kan jag också se under sjoket med kameror, scannrar och annat krafs.

Grattis till nya bilen. Färgen på in- och utsida ska jag inte kommentera. Smak är så olika.

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]