Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tidigare i år sålde jag V70 T5 -99an...
Samma dag som den såldes, sålde jag även glädjen med att köra bil...

Ifs hade jag innan ja sålt bilen köpt mig en Dacia sandero 2010, med SUV-paket, takspoiler...

Tillbaks till volvon...

Körglädjen försvann, som jag nämnt tidigare, och första barnet kommer i februari om allt går riktigt till.
Varit ute och provkört några bilar, Första demobilen jag väntade, fick jag vänta 2 månader på.

Dacia Duster, försäljaren ringde mig och sa att dem fått in den.
Stornyfikenhet tog jag mig till min återförsäljare för att ta en smygtitt på den...
Veckan där på Provkörde jag den.
Stor bil, bra komfort även för passagerare, 4x4 fungerade bra det lilla jag hann prova det.
Fick låna bilen från fre->lör för att få känna på den lite mer.
Jag var rätt nöjd med bilen med tanke på priset. Men tyvärr vek det av pga lastutrymmet i bagaget.

Fick leta vidare efter en annan bil, fick upp Ford Mondeo Titanium X kombi.
Riktig lyx interiör om man jämnför med Dustern, hann dock aldrig provköra denna... varför vet jag inte.

Hur som helst åkte jag till bilmetro för att provköra Kia Ceed, mellanstor kombi, med fint bagageutrymme, bra med benutrymme i både bak som fram.
Schysst drag i diesel motorn, men körglädjen fann jag inte riktigt...
Prislappen var ju riktigt bra tror jag landade på 204.000SEK med vinterdäck och dragkrok och komfortpaket.

Så jag\vi fick återigen leta vidare, tyckt att nya V70in varit för dyr för att ens provköras....

Åkte till min volvo återförsäljare fösta samuelsson här i gävle.
hade tidigare tittat till lite prisuppgifter o byggt lite på en v70 på volvocars....
Och ville få ett prisförslag av försäljaren...
Priset var ju högt, men lyckades pruta ner en del på priset...
Fick offerten och nycklarna för att provköra en Ice white V70 2010 drivE, fick även denna gång låna hem den över natten, för att få ett bättre intryck av bilen.

Hämtade frun ifrån jobbet, hon blev paff när jag hämtade upp henne med lånebilen.
Första intrycket var, vilken kvalité!
Allt kändes rätt, att köra den kändes rätt, körglädjen fanns, att åka bil med ett leénde läpparna hade återupptagits.
Vi gick genom lite på bilen och konstaterade att det var en rejält bra bil!

Hur som helst, dagen därpå skjussade jag frun till jobbet, och vi skulle fortsätta diskutera det vidare efter hon slutat...

Jag var ute och provkörde bilen ett par timmar till för att verkligen få känna&klämma på den.
Jag blev kär på nytt, jag gillar att åka bil, men på senare tid har de blivit trist, men nu var det något helt annat!
Körning på ny nivå.

Hade samtidigt lite seperationsångest över att åka tillbaks med bilen, som jag låvat för att köra hem med min egen bil.

Väl tillbaks till Volvo, lämnade tveksamt tillbaks nyckeln, han frågade mig om jag var nöjd.
Om jag var, kände mig som ett barn på julafton som väntade på tomten med alla paket.

Vi gick in i hans kontor för att prata vidare, han drog fram miniräknaren o räknande lite mer, för att försöka få fram lite bättre pris.

Till slut blev det av! jag beställde en, den kommer i mitten av november, jag sitter nu och väntar... eviga längtan att få köra volvo igen :)

Det blev en:
V70 DrivE Businesspaket +Active, High performence ljud, 5 mörktonade rutor, takspoiler.
Sen blev det även stänkskydd fram och bak som senare kommer lackas i bilens kulör.
Avtagbar dragkrok, vinterdäck på alufälg.
Dieselvärmare
Lastrumsmatta gjuten.

Och det känns verkligen rätt, en gång volvo, alltid volvo! (B)
Momentum skrev:Du behöver inte lacka dem, märks inte de sitter där ihop med svarta hjulhus, svarta hjul.....
Bra historia i övrigt :)
Jag tycker dom märks på min svarta bil.. med svarta fälgar.. svarta däck... svarta hjulhus... :roll: :mrgreen:
Blir nog lackering för mig med till våren..

Ontopic:
Grattis till bilen.. väntan måste vara hemsk ! ;)
Suomela skrev: Fick offerten och nycklarna för att provköra en Ice white V70 2010 drivE, fick även denna gång låna hem den över natten, för att få ett bättre intryck av bilen.
[...]
Första intrycket var, vilken kvalité!
Allt kändes rätt, att köra den kändes rätt, körglädjen fanns, att åka bil med ett leénde läpparna hade återupptagits.
Vi gick genom lite på bilen och konstaterade att det var en rejält bra bil!
[...]
Jag var ute och provkörde bilen ett par timmar till för att verkligen få känna&klämma på den.
Jag blev kär på nytt, jag gillar att åka bil, men på senare tid har de blivit trist, men nu var det något helt annat!
Körning på ny nivå.
[...]
Roligt att höra! Och en än gång bevisat att körglädje INTE för alla människor måste handla om högvarvig bensinmotor.
Grattis till ett bra köp! Hämtade vår nya V70 DRIVe i torsdags och vi är helnöjda! :lol:
Visst, det går inte att jämföra motorn med de lite större pannorna, men med lite koppling och växling är den faktiskt riktigt pigg. Iaf. i jämförelse med vad vi hade innan!

:D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del