Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sandberg80 skrev:Ja som nån skrev om Passat. Vad var det för j-a halvmesyr. Såg bilderna på automorsport nu och var helt säker på att man förväxlat inredningsbilderna med den gamla, men icke. Det är ju knappt så det kan kallas facelift ens. What a joke. Finns ju inte en enda anlending att välja Passat före Superb om man vill ha en "VW-bil".

http://www.automotorsport.se/news/21518 ... erationen/
???

För att vara just en facelift är den väl ganska normal? Att man dessutom nu kan leverera en diesel på 140 hk som drar 4,5 l/100km och en 170 hk som drar 5,3 l/100km är väl väldigt väldigt bra? Dessutom är 140 hk motorn med DSG bättre än min nuvarande D5(185 hk) med automat. Man tror att det är de omvända förhållandena vad gäller hk. Allt detta är väldigt OT men ändå lite intressant.. 8)

Jag kommer beställa en Passat så snart det är möjligt. Om nu inte priserna sticker iväg å det grymmaste. Men då har ju å andra sidan Volvo rört till det för sig men att knappt ha någon intressant miljöbil att leverera... Så på något otroligt sätt sitter jag här och väljer mellan en Passat(tjänstebil) eller en BMW 523i(privat). Trodde aldrig jag skulle hamna i det valet...
Primus skrev: ???

För att vara just en facelift är den väl ganska normal? Att man dessutom nu kan leverera en diesel på 140 hk som drar 4,5 l/100km och en 170 hk som drar 5,3 l/100km är väl väldigt väldigt bra?
Väldigt väldigt bra? Är du medveten om att V70 D5 drar 5.4l/100km?
viktore skrev:
Primus skrev: ???

För att vara just en facelift är den väl ganska normal? Att man dessutom nu kan leverera en diesel på 140 hk som drar 4,5 l/100km och en 170 hk som drar 5,3 l/100km är väl väldigt väldigt bra?
Väldigt väldigt bra? Är du medveten om att V70 D5 drar 5.4l/100km?
För att vara ärlig så visste jag inte exakt hur mycket den drog med manuell. Jag har bättre kolla på automaterna. Kanske är jag orättvis mot motorerna idag hos Volvo men min drar minst 9,2 l/100km och lätt 10l/100km om jag inte är försiktig. Så jag läser Volvos förbrukningssiffror med en extra nypa salt. Men om D5 idag ligger under 6 l/100km tycker jag det är bra. Hur är det med det? Och med automat? VW:s 140 hk med DSG är en harmoni och dessutom snål och numera miljöklassad.
~Kalle~ skrev:Någon som sitter på ny information om motorerna? Vad kommer hända med AFV Bi-fuel?

/Kalle
Vore det inte lämpligare att skapa en ny tråd om detta, herr moderator?
I all välmening. Det blir mycket lättare för besökare att hitta rätt information eller att göra relevanta inlägg.
Mina 5c.
bilgalen skrev:Men vad nu då. Enligt Volvos Bygg din bil så är nu också V70 D5 Awd borta? Är det en bug på hemsidan eller är den borta på riktigt?
Sedan D5 fick 205hk säljs bara V70 AWD med automat. Vill du ha manuell måste man välja XC70. Fråga "VolvoB20" på det här forumet hur smart han tycker det är...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]