Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sinus
Blizzy vart bor du då? har lite lackjobb som jag skulle vilja ha utfört.
av blizzy
sinus skrev:Blizzy vart bor du då? har lite lackjobb som jag skulle vilja ha utfört.
i sthlm
Användarvisningsbild
av lellec56
blizzy skrev:
sinus skrev:Blizzy vart bor du då? har lite lackjobb som jag skulle vilja ha utfört.
i sthlm
vad kan det gå på i runda slängar att fixa till plasten på främre kofångaren på en S70 -98, vad rekomenderar du att använda för att laga plasten med (det är både repor och ett hål).
du kan väl pm:a mig
av blizzy
ta bort stötfångaren(ett måste om du har hål i den)så fixar jag den för 1500
Användarvisningsbild
av lellec56
Är det bökigt att ta bort den? Logiskt sett, så bör det väl sitta sensorer för krockkuddarna i stötfångaren, för hur ska kuddarna kunna utlösas vid en kollision? Du kan väl pm:a mig ditt tillhåll, så kan vi väl snacka vidare, samt att du får se hur det hela ser ut irl
av blizzy
Hej,nej det e bara att skruva bort den,e inte bökigt alls.......krockkuddarna behöver du inte tänka på.Lägg dej under bilen i fram så ser du hur den sitter.Har för mej att du får lossa innerskärmarna.
Användarvisningsbild
av lellec56
Hej
jag fick en pdf-fil av en annan på forumet, den innehöll en steg-för-steg anvisning om hur man tar bort främre stötfångare. Enligt den, så verkar det som man kan lossa enbart plast-delen utan att ta bort stötfångaren, men det kanske jag har tolkat fel.
av Droopy
Lånar tråden lite, går det att köpa färdiglackerade lister till en 02a hos Volvo?
av blizzy
lellec56 skrev:Hej
jag fick en pdf-fil av en annan på forumet, den innehöll en steg-för-steg anvisning om hur man tar bort främre stötfångare. Enligt den, så verkar det som man kan lossa enbart plast-delen utan att ta bort stötfångaren, men det kanske jag har tolkat fel.
ja,d går nog.....
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag gjorde som maskarna, ålade mig in under bilen för att kolla och kom fram till det att det är nog mycket enklare att lossa hela paketet på en gång.
Har du skickat pm eller mejl, angående var i Stockholm du håller till?

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]