Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
Nu har ja fixat bromsarna fram på min, samt bytt batteri... Motorlampan tändes igen så de e nåt konstant fel på den eftersom den tänds igen efter att de vart strömlöst... Nåja, in på Volvo på måndag o koppla upp sig te bilen... Hoppas de inte kommer va nåt dyrt som ska lagas... Men nog om den saken, e värd ett par öl o så ska ja fan i mig tända grillen så ja får i mig nån mat idag iaf:D
ECM-2110 Främre lambdasond, värmning

De va felkoden som gjorde att motorlampan tändes... Hmm den sonden kostar väl en 1500:- minst, kanske kan fås gratis... Undra om de passar från 850, troligen inte men e de nån som vet om de gör de...
eccy243 skrev:Nej, passar inte från 850. Din motor och årsmodell har en helt unik sond. Om bilen skulle vara en 99a är det en annan sond. Om bilen skulle vara en AWD är det också en annan sond. Den som du ska ha (årsmodell 2000 och 2WD) heter 9202309.
Jasså de e såpass asså... antar att den kostar skjortan o kalsongerna me eller? :)
eccy243 skrev:Bara ringa Volvo, ange artikelnummret och få prisuppgit. :wink:
2171:- gick sonden på... Ska ta loss den imorn o se om de inte går o göra rent den me en gassvets eller stålborste... kan ju va så att sensorn e hel men att de e igentäppt bara...
eccy243 skrev:Knappast när de e felkod på värmningen. Då är det oftast avbrott i värmeelementet. Om du inte vill köpa en ny så är mitt tips en bättre beggad. Alternativt om det finns eftermarknads.
Ahh ok, jo ja kolla idag på lagabasen men hitta inga te min modell heller, bara den bakre... får ta loss den o kolla, e den kass så får ja väl leta upp en ny då :(
Dalmans skrev:kollade lite snabbt på lambdasonder på skruvat.se
finns allt mellan 300kr - 1500.
värt att kolla kanske, speciellt med våran jagrullar-rabatt
Såg de, http://www.skruvat.se/Lambdasond-P13159.aspx den borde väl passa på min va? 4 trådar på den me... o de ska va en Reglersond som de heter på den som e framför katalysatorn
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 52

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]