Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
av llesrof
*pettson* skrev: Vad är det för grundval som gör att alla andra isåfall har rätt istället och är klyftigare? Eller har alla lika fel oavsett och alla är lika klyftiga?
Det betyder isåfall att samtliga som gjort ett val, har fel, och är idioter och att vi inte borde ha fria val då vi inte kan rösta på rätt partier?
Pettson... jag påstår inte att någon är en idiot eller att någon är klyftigare än andra, det är du skriver att det är så, och jag i så fall bara beklaga den inställningen. Det jag menar är att något behöver inte vara rätt bara för att den stora allmänheten tycker det. Det är inte rätt att köra för fort bara för att många gör det. Det är inte rätt att sprida upphovsrättsskyddat material bara för att många gör det. En åsikt behöver inte vara rätt bara för att den stora massan tycker så, och det har historien många exempel på. Jag anser inte att det som den stora massan tycker eller snackar om över köksbordet nödvändigtvis måste vara en måttstock över vad som är rätt och riktigt.
Användarvisningsbild
av SvenB
torbjorn_75 skrev:
Vi hade ett parti på samma tema som SD för inte så enormt länge sedan, dvs Ny Demokrati. Dom föll pladask och åkte ut redan efter 3 år. Jag förstår inte varför det ska "upp till bevis" nu igen. Vad är nytt under solen?
Den frågan får man nog rikta till de som röstade på dom. Personligen tycker jag att Ny Demokrati var en "sommarbris" i förhållande till SD. Men vi kanske kan hoppas att de av SD som finns kvar i riksdagen om 4 år går samma väg som Ny Demokrati.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Frågan är bara om folk "vågar" rösta på det parti de verkligen vill.. Jag får känslan att många röstar på det parti som är allmänt accepterat.
Användarvisningsbild
av SvenB
FiddeUBC skrev:Frågan är bara om folk "vågar" rösta på det parti de verkligen vill.. Jag får känslan att många röstar på det parti som är allmänt accepterat.
Varför skulle de inte? De står ju i ett valbås när de röstar, ingen ser vad de lägger i kuvertet. Sen kan de ju om någon frågar säga att de röstat på ett annat parti. Jag tycker det verkar tvärt om, de talar vitt och brett om att de skall rösta på SD men fegar när de röstar. Titta bara på den här saiten, 15% sade att de tänkte rösta på SD. Men det blev bara en tredjedel
Användarvisningsbild
av Variosboy
KKR skrev:Titta bara på den här saiten, 15% sade att de tänkte rösta på SD. Men det blev bara en tredjedel
Tror inte det statistiska underlaget är tillräckligt här för att fälla en sån komentar! Att 15% röstar på SD här innebär ju inte att landet i stort gör det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy skrev:
Tror inte det statistiska underlaget är tillräckligt här för att fälla en sån komentar! Att 15% röstar på SD här innebär ju inte att landet i stort gör det.
Självklart inte. Men om man öppet vågar säga att man röstar på SD varför, som Fidde UBC trodde, skulle man inte våga göra det i valbåset. Jag tror att det är tvärtom. Man röstar på SD men alla vågar nog inte erkänna det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag tror att ALLA vågar rösta på det dom vill, men att många inte vågar säga det.
Men det allra mest beklämmande tycker jag är att många inte riktigt vet varför de röstat som dom gjort eller vad de ,dom röstat på, faktiskt står för!
Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy skrev:Jag tror att ALLA vågar rösta på det dom vill, men att många inte vågar säga det.
Men det allra mest beklämmande tycker jag är att många inte riktigt vet varför de röstat som dom gjort eller vad de ,dom röstat på, faktiskt står för!
Så sant. Blir intressant att se vad SD kommer att göra i riksdagen. Nu verkar ju deras kärnfråga gå dom ur händerna om Alliansen och MP kommer att samarbeta i invandrings och asylfrågor. SD säger ju att de inte är ett enfrågeparti, upp till bevis. Vad kommer de att driva mer?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jaha så slår man på tv och ser att Moderaterna har fått ett visst stöd av Miljöpartiet. Jag blir faktiskt förbannad när det går till så här. Då kan de ju lika gärna slå ihopa alla partierna så slipper vi gå att rösta.

Det var sista gången jag gick och röstade...
Användarvisningsbild
av SvenB
FiddeUBC skrev:Jaha så slår man på tv och ser att Moderaterna har fått ett visst stöd av Miljöpartiet. Jag blir faktiskt förbannad när det går till så här.
Bara i invandrings och asylpolitiken. Detta är för att SD inte skall kunna "sälja"stöd i andra frågor med att få igenom sin politik på dessa områden. Jag förstår inte varför du blir förbannad. Så här är det ju alltid när man har minoritetsregeringar. De måste söka stöd hos andra partier för att få majoritet i riksdagen. Nu är det MP i denna fråga, i någon annan kanske ett annat parti. I de flesta frågor klarar de sig utan stöd från andra partier. Mer intressant är hur lång tid det tar efter att Riksmötet öppnat, innan avhoppen/överhoppen börjar. Det har ju varit ganska vanligt i komunpolitiken förra mandatperioden att SD-ledamöter hoppat av. Det räcker ju att bara 2 av deras 20 ledamöter får klart för sig att de inte delar SD:s värderingar och ansluter sig till ett alliansparti för att vi skall ha en majortetsregering igen.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 49
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5