Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emil 1
Har en V70 - 99 som har stått i ungefär 1 vecka , och jag skulle idag ta bilen för ett ärende till stan.
Men till min stora fasa så kom jag inte in i bilen varken med nyckel eller fjärr.
Nu undrar jag om man kan komma in i bilen på nåt sätt eller hur man får upp huven utan att förstöra
så lite som möjligt , eller om det finns några andra bra tips.

Tackar på förhand
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du har väl nyckelhål både på passagerarsidan och förarsidan, går det inte att låsa upp med nyckel på någon sida så att du kommer in i bilen?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Emil 1
Har bara lås på förarsidan ,och nyckeln fungerar inte där bilen går bara att öppna med fjärren.
Användarvisningsbild
av Emil 1
Problem löst anslöt en batteriladdare på B+ på startmotorn och minus i kaross , så nu är det bara att
försöka komma på vad som tar tjuvström.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
KOPPLA BORT MINUSPOLEN FRÅN BATTERIET, PLUSPOLEN SKALL SITTA KVAR!
TÄNDNINGEN SKALL VARA AV!
Koppla en testlampa mellan batteriets minuspol och minuspolens löstagna kabelsko.
Om du inte har en "riktig" testlampa så duger en vanlig 12V -lampa med anslutna sladdar, man kan också ansluta en voltmeter bara det kan indikera förekomsten av spänning. Förutsättningen för följande kontroll är att strömförbrukare som normalt får ström även när tändningen är av skall kopplas bort och då kan man börja med att plocka bort säkringen för klockan.

Om nu testanordningen inte indikerar så är felsökningen klarmen om den fortfarande indikerar så kopplar du bort kablarna från generatorn. Om testanordningen nu slutar indikera har du hittat ett fel i generatorn. Om testanordningen fortfarande indikerar så tar du loss säkringarna en efter en tills testanordningen slutar indikera för då har du hittat den eller de kretsar där fel finns. Dessa fel måste i så fall åtgärdas innan man kan gå vidare eller eventuellt så kanske du har funnit lösningen.

Mvh GK

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hitt[…]

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]