Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janne111
min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
janne111 skrev:min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:
En bensin bil luftas sig själv, bara att starta 2-3 ggr så går bilen sen.
Om din bil inte startar så måste det vara nått annat gissar jag.

Vad har du mer gjort?
vad händer? går den runt på startmotorn, med bra fart? tänder den till lite?
av janne111
janne111 skrev:min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:
bytte filter p.g.a. läcka på det gamla.bilen startar men stannar efter ca 5 sekunder
Användarvisningsbild
av CarMan
vet inte om pilen ska peka framåt, men den stora delen på filtrets ena gavel ska väll vara framåt?
Användarvisningsbild
av CarMan
kolla om du har soppa fram till fuelrailen (finns en "däcksventil" tryck på den)
ta bort slangen till soppa filtret o kolla om det finns soppa där.

hur mycke bränsle har du i bilen?
av janne111
CarMan skrev:vet inte om pilen ska peka framåt, men den stora delen på filtrets ena gavel ska väll vara framåt?
det är så jag har monterat det.jag hör att pumpen går en kort st und när jag sätter på trändningen
av janne111
CarMan skrev:kolla om du har soppa fram till fuelrailen (finns en "däcksventil" tryck på den)
ta bort slangen till soppa filtret o kolla om det finns soppa där.

hur mycke bränsle har du i bilen?
ca 15 liter. sitter ventilen vid insuget i motorummet ?.skall det vara mycket tryck i den
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det är rätt bra tryck i om du rtycker på ventilen.

tanka 20 liter så startar bilen.

pumpen sitter i höger tankhalva & vänster halva rymmer 20 liter, utan att det rinner över till höger halva.

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]