- mån 27 sep 2010, 20:43
min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:
Moderator: Moderatorer
janne111 skrev:min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:En bensin bil luftas sig själv, bara att starta 2-3 ggr så går bilen sen.
janne111 skrev:min s80 startar ej efter att jag bytt filter.undrar om det behöver luftas? glad om någon kan hjälpa till´ att lösa detta .det är en bensinare. :?:bytte filter p.g.a. läcka på det gamla.bilen startar men stannar efter ca 5 sekunder
dieselmagnus skrev:Du monterade dit filtret med pilen åt det håll som bensinen skall transporteras?ja. pilen pekar framåt motorn
CarMan skrev:vet inte om pilen ska peka framåt, men den stora delen på filtrets ena gavel ska väll vara framåt?det är så jag har monterat det.jag hör att pumpen går en kort st und när jag sätter på trändningen
CarMan skrev:kolla om du har soppa fram till fuelrailen (finns en "däcksventil" tryck på den)ca 15 liter. sitter ventilen vid insuget i motorummet ?.skall det vara mycket tryck i den
ta bort slangen till soppa filtret o kolla om det finns soppa där.
hur mycke bränsle har du i bilen?
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]
Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]