Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Tyvärr går det inte eftermontera partikelfilter. Hela motorstyrsystemet är anpassat på bilarna som har det då det ska renbrännas automatiskt.
Även om det gick skulle inte bilen uppfylla Euro4 kraven som ställs för skattelättnaden.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
som sagt så går det inte att montara volvos fifiga partickel filter i efterhand.

skatelättnaden är bara för bilar som är typade till Euro 4.
så om du bygger om din bil så den blir lika ren så spelar det ingen roll, då den inte typades så från fabrik
av p3_42
Var som jag trodde då :(
Lite synd egentligen kunde bli en morot för folk att sätta in partikelfilter.. men men har inte volvo en lösning så hjälper det inte..
Tack iaf.
Användarvisningsbild
av CarMan
p3_42 skrev:Var som jag trodde då :(
Lite synd egentligen kunde bli en morot för folk att sätta in partikelfilter.. men men har inte volvo en lösning så hjälper det inte..
Tack iaf.
även om volvo skulle ha en lösning så hjälper det inte ialla fall. det är ju svenska staten som bestämer!
av p3_42
CarMan skrev:
p3_42 skrev:Var som jag trodde då :(
Tack iaf.
även om volvo skulle ha en lösning så hjälper det inte ialla fall. det är ju svenska staten som bestämer!
Kan tänka det, låter faktiskt tillräkligt dumt...
Killar bonden som byggde en kopia av EU-huset i bryssel till sina hönor, han sade att det var liknande verksamhet :P
*lite offtopic*

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]