Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Inhandlade lite grejjs från vparts igår, får hem det imorgon.

Vart bla vita blinkers fram o sida, har redan vita bak samt diodlampor till fram o bak. Vilka dioder har du använt till positionsljusen fram o bak?

Ska bli kul o se vad du hittar på med motorn, vart håller du till i stockholm när du pillar med bilen?
Positionsljusen i fram är vanliga BA15S socklar med 36 vita dioder på varje "lampa". Dom finns bla hos http://www.billjus.se..
Bak så kör jag 5st starka röda i en BA15S-sockel i bakljusen och en diodlampa med ett helt gäng med SMD dioder i bromsljusen.
I bromsljuset i bakrutan kör jag samma som ovanstående, med 36st, fast röda.

Vad är det för grejs från vparts du inhandlat?

Med motorn.. 8) Håller det lite småhemligt fortfarande, men kan avslöja att jag tittar på en ny bränslebox i detta nu med ett Vikingchip Ecomax i..

/Ticken
Vart vita blinkersglas fram med dioder till fram o bak samt diodblinkers till sidorna.

Kollat lite snabbt hos bildioder.se men kollar in billjus.se.
Får se om jag köper några fler dioder denna månad, nästa månad åker jag på att byta koppling och urtrampningslager på bilen, koppling är slut och det viner fint om bilen.
Nytvättad sladdvolvo med svarta plåtisar å ilskna bakljus. Fräsiga leddar i regplåtsbelysningen och påbörjat stereobygge i veckan.

Planerna närmast ligger mot R-Vinge & Solfilm.

Bild

Pillat å grejjat med instrumentbelysningen, är 99% klar. Blått är det, och jäkligt starkt.
Inhandlat och monterat en ny Pioneer stereo med 3st lågnivåer som käkar USB, SD-kort och i princip allt, ska försöka ta en närbild på den senare men som bonus har den enbart blått ljus som matchar resten av inredningen och en riktig fräsig grafik.

Nu blev det mobilkamera, så kvaliteten är inget att hurra över.
När inredningen är klar så tas det bättre bilder med riktig kamera.

Bild

/Ticken
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]