Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi kommer ta solfilm. Alltså inte "orginaltoningen" eftersom den blir för ljus. Vi vill ha helt svarta, limonsintoning, på rutorna eftersom vi inte vill ha någon insyn alls. Solfilmen får vi på direkt så vi slipper åka iväg och få det gjort efteråt.

När det gäller hgvpaketet II så blir det för dyrt för ngt vi inte eg behöver. :)

Vi var idag och bestämde stolar.. Vi kommer ta comfortstolarna för att min man tyckte dom var skönare. Jag tyckte sportstolarna, dynamic, var skönare men ja :)

Vi kan knappt vänta.. Vill ha den NU! Känns som vi fått med det mesta i den nu. Allt utom vinterhjul men det tar vi nog någonannanstans än från Bilia.
Bobbo skrev:En annan fråga.. Är det sportväxel på D5 AWD? Kan man mao välja sport-, komfort- manuell växling på automatlådan? Säljaren "visste inte" men på forumet verkar det fungera så?
Svar ja.
lobbysleeper skrev:
Bobbo skrev:En annan fråga.. Är det sportväxel på D5 AWD? Kan man mao välja sport-, komfort- manuell växling på automatlådan? Säljaren "visste inte" men på forumet verkar det fungera så?
Svar ja.
Underbart! Tack! :)
Hej

Vad det gäller toningen så håller jag med om att originaltoningen är ganska ljus, men med barn i baksätet och om man lastar ofta och mycket i bagaget så är en film mycket känsligare mot repor och skador. Hade det på min förra bil (proffstonat hos firma) och det blev något hack, vilket svider. Originaltoningen är riktigt bra och fungerar bra mot värmestrålningen också.

Elektrisk motorvärmare + kupéuttag som ett stöd om man har tillgång till elstolpe på jobbet el hemma. Skonar motorn enormt om man inte vill köra dieselvärmaren för mycket med tanke på batteriet och korta körningar.

Xenonkonvertering av de inre helljusstrålkastarna. GRYM skillnad! Strax under 3000 kr färdigt vid leverans (enkelt göra själv för runt 1500 kr).

Vinterhjul 16" Volvofälg Naos ca 11000 kr. Går definitivt att pruta ner något då de har stor avans på de egna fälgarna. Går kanske att få något billigare vinterhjul någon annanstans, men en originalfälg är mer attraktiv vid ev försäljning senare om inte den andra fälgen är av dyrare mer känd modell.

Gummimattor + gummimattan som täcker kardanknölen i baksätet. I övrigt håller jag med de övriga.

Lycka till!

//Mange
Bobbo skrev:Tror ni inte min man går och blir av med körkortet idag :)
Han var glad att vi inte fått den nya bilen än..
Nej usch då. Jag lider med honom. Vet hur det känns....
mange69 skrev:Hej

Vad det gäller toningen så håller jag med om att originaltoningen är ganska ljus, men med barn i baksätet och om man lastar ofta och mycket i bagaget så är en film mycket känsligare mot repor och skador. Hade det på min förra bil (proffstonat hos firma) och det blev något hack, vilket svider. Originaltoningen är riktigt bra och fungerar bra mot värmestrålningen också.

Elektrisk motorvärmare + kupéuttag som ett stöd om man har tillgång till elstolpe på jobbet el hemma. Skonar motorn enormt om man inte vill köra dieselvärmaren för mycket med tanke på batteriet och korta körningar.

Xenonkonvertering av de inre helljusstrålkastarna. GRYM skillnad! Strax under 3000 kr färdigt vid leverans (enkelt göra själv för runt 1500 kr).

Vinterhjul 16" Volvofälg Naos ca 11000 kr. Går definitivt att pruta ner något då de har stor avans på de egna fälgarna. Går kanske att få något billigare vinterhjul någon annanstans, men en originalfälg är mer attraktiv vid ev försäljning senare om inte den andra fälgen är av dyrare mer känd modell.

Gummimattor + gummimattan som täcker kardanknölen i baksätet. I övrigt håller jag med de övriga.

Lycka till!

//Mange
Kan man få helljusxenonkonvertering från Volvohandlaren? Låter ju bra. Kan tänka mig att det blir grym skillnad...
Finns en firma i Västergötland som jag glömt namnet på, där köpte jag lätt begagnade Naos med nya däck billigt (mellan 7 o 8 000 för 4 nya NordFrost 16"), fälgarna såg verkligen i princip nya ut.

PH
Xenonkonverteringen görs hos lokal handlare och jag kan tänka mig att det varierar från handlare till handlare. Jag har beställt en bil från Nordiska bil i Luleå och de konverterar för 2995 kr.

//Mange
AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]

Lambdalampan lyser

Så koden du får verkar ju i kombinatio[…]