Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flopp
När jag trycker på fjärren för att låsa upp bilen så blinkar blinkersna 2 gånger och bilen låses upp.

När jag trycker på fjärren för att låsa och larma(tror det finns larm) så blinkar inget men bilen låses.

Det finns en liten kubb i mitten på framrutan, där finns en röd diod men den blinkar aldrig.

Tips?

S70 -99 2,0 SE
Senast redigerad av 1 flopp, redigerad totalt 0 gånger.
av SubMarine
Är antagligen så att någon av brytarna i dörrlåsen inte fungerar och bilen tror då att någon av dörrarna är öppen och aktiverar då inte larmet. Ett sympton av detta är att bland annat innerbelysningen inte slocknar efter en stund när dörrarna stängts.

Kika i denna tråden på Svenska 85X70-klubben på hur man kan fixa brytaren i låskista.
http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... hp?t=20499
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Rätt säker på att du inte har larm (som mig). Kolla om du har en siren på torpedväggen i motorrummet. Larm kan man eftermontera med en sats från Volvo, ett par tusen har jag för mig att det kostar. Larmdioden verkar vara förmonterad...
av flopp
ÄRRet skrev:Rätt säker på att du inte har larm (som mig). Kolla om du har en siren på torpedväggen i motorrummet. Larm kan man eftermontera med en sats från Volvo, ett par tusen har jag för mig att det kostar. Larmdioden verkar vara förmonterad...
Ok, men blinkar dina blinkers när du låser? Mina gör inte det.
Det var inte dörr kontakterna.
Senast redigerad av 1 flopp, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Bilen låses och innerbelysningen släcks samt blinkerserna blinkar. Så är det för mig.

Edit: När jag låser upp 2 blink, låser 1 blink (blinkersen alltså)
av SubMarine
flopp skrev:Kan det vara bagage kontakt?
Om det är brytaren i bagageluckan så borde du ha en varning på instrumenthuset att bakluckan är öppen.
av volvolente
Tack för hjälpen!
Hade samma problem: Fick ingen indikation ifrån blinkers när jag larmade på, allt jag gjorde var att öppna och stänga motorhuven, sedan funkade de som vanligt igen.
/
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]