Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på o skruvar loss airbagen på min s60 , använder storlek 30 på torx skruven men den går inte in...lite svårt att hitta skruv hålen,,ratten är vänd 90 grader, batteriets -pol ute, men går inte att hitta skruvarna..

Någon som har tips !?
Användarvisningsbild
av henka35
Använd den som följer med bilen, vid reservhjulet. Minns inte om det är T30 eller T25. Den ska passa i alla fall.

/Henrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
henka35 skrev:Använd den som följer med bilen, vid reservhjulet. Minns inte om det är T30 eller T25. Den ska passa i alla fall.

/Henrik
Har provat både storlekarna,,,men det problemet är att jag sticker in torxen men hittar inte skruvarna...har provat en del men det va inte lätt..ska prova igen lite senare , tack för infot...
av Thuné
det är inga torx skruvar för att plocka airbagen...
du tar en mejsel och bänder inne i hålet på en ståltråd så ploppar airbagen ut. :)

MVH///Thuné
av Frigge
Thuné skrev:det är inga torx skruvar för att plocka airbagen...
du tar en mejsel och bänder inne i hålet på en ståltråd så ploppar airbagen ut. :)

MVH///Thuné
Precis, det är en snabbinfästning på S60.
Ta en lagom lite mejsel o känn dig fram till fjädern du ska
lätta på. På samma gång kan man få hålla ut själva kudden
lite.

/fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:
Thuné skrev:det är inga torx skruvar för att plocka airbagen...

MVH///Thuné
Precis, det är en snabbinfästning på S60.
Ta en lagom lite mejsel o känn dig fram till fjädern du ska
lätta på. På samma gång kan man få hålla ut själva kudden
lite.

/fredrik
Är lite rädd för att ta i gällande airbag så inget går sönder...men är ni säkra på att det är en ståltråd...

Men hur går det till senare när jag ska lägga in airbaget...är det bara till att trycka in den !?
av Thuné
japp bara trycka till så ploppar den i igen, du förstår när du ser sen.det som håller airbagen är en stålbygel så man får ta i lite o bända, man känner när man hamnat rätt då det blir typ fjädermotstånd när man trycker, då ser man även att airbagen rör sig och sen hoppar den ut.
Glöm ej att bryta strömmen när du jobbar med airbags och lägg den inte ifrån dig med sprängsidan neråt. :)
av Alminjo
jag använde torx när ja tog av airbagen på s60/v70... du får känna dj fram när du ska hitta hålet, för den e riktigt svåråtkomlig
av zenobia
Här finns mer info... ----> LÄNK
1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]