Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hägge87
Hej
Jag köpte men s70 2,5t 99 års för ca halvår sen och då sa killen att den va chipad
och tyckt att den har gått mycket bra .. och idag har jag montera laddtrycksmätare
och va ute och kolla laddtrycket och blev helt stum
första gaspådraget så ladda den typ 0,6 men sen få jag den inte över 0,5
jag blev riktigt irreterad och fundera på vad jag ska göra .. killen har montera en STOR dump (ställbar) som dumpa exakt hela tiden vid minsta gaspådrag .. har den nåt med allt att göra ? för den dumpa både från den och från öppnaluftfiltret vid ibland olika tillfällen :O
jag har för mej att man ska montera bort orginal dumpen ?

Frustrerad
Mycket tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av Nexus
kunde inte förra ägaren tala om vad det satt för chip i bilen då?
Ta gärna en bild på motorutrymmet på hur dumpen sitter.
Användarvisningsbild
av Nexus
oj det var inge liten dump han monterat :shock: Men är det steg 1 och ej ekonomichip så borde den ladda ca 1,0.
Min orginal laddar ju ca 0.4-0.5 enligt mätaren :roll:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
hägge87 skrev:killen har montera en STOR dump (ställbar) som dumpa exakt hela tiden vid minsta gaspådrag .. har den nåt med allt att göra ? för den dumpa både från den och från öppnaluftfiltret vid ibland olika tillfällen :O
jag har för mej att man ska montera bort orginal dumpen ?
Ventilen ska ju öppna även efter små pådrag. Men den ska ju inte öppna när man gasar på. Så öppnar den bara när du släpper av, även vid små pådrag är det helt rätt.
Att det slår ut från filtret kommer man aldrig undan och det är inget att oroa sig för.
Originaldumpen bör monteras bort, men det går att ha den kvar.

Styrboxen sitter i den svarta plastlådan bakom strålkastaren på passagerarsidan.
Bagagelucka stänger hårt

Ja, det känns ju som ett bättre / rimlig[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]

Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]