Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoman89
Okay :D som sagt så sa Bilia at de fant ingen feil ang. bilen og den meldingen osv (les tidl. innlegg, orker ikke å skrive på nytt igjen:p)

Men det må ha noe med cruise control å gjøre..for ellers så er bilen helt perfekt, går helt normalt osv...

Men nå har jeg bestilt time den 29 aug. så da får jeg vel vite det som er galt:D

Takker alle nok en gang for hjelp:D Jeg tror jeg elsker Jagrullar.se :lol:
Användarvisningsbild
av Brezzz
Jag skulle nog gissa att det är pedallägesgivaren som är boven i dramat.
Har hört att detta är ett vanligt fel på dessa bilarna.
Användarvisningsbild
av Lindh_
Jag fick samma problem med min xc70-04, den gick skräp på tomgången dock. Det var då LMM som var pajj..
Man kan ju även testa att koppla loss batteriet för att se om felkoderna kommer tillbaka i displayen eller ej.
Problemet med cruisecontrollen kan nog bero på pedallägesgivaren (pinnen) som sitter vid kopplings pedalen, alternativt "givaren" som sitter i motorutrymmet. (har haft samma problem även där) efter att de på volvo bytt pedallägesgivaren 3 GGR så fungerade det klockrent... men bäst är nog att utläsa felkoderna så vet man ju mer exakt (dock inte alltid som det verkar hjälpa eftersom de bytte samma del 3ggr för mig..)

Lycka till med bilen!

//Lindh
av maggoruddo
Har haft samma problem på min V70 D5 awd -06. Vid acceleration på växel 2-4 så tändes triangeln + "motorservice erfordras". Lampan släcktes vid omstart men tändes återigen vid acceleration. Bilen gick inte bra, var mycket seg i vid acceleration.

Åkte till volvo och dom sa att bilen fick för lite luft, ca 24m3 istället för 50m3. Efter felsökning så hittade dom felet, det var virvelspjället som var trasigt. De fixade felet för 1300:- och nu går bilen kanon igen.

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]