Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Loner skrev:
wendtan skrev:Det blir en del KNX och en del z-wave.
Härligt! knyter du in värme/kyla i KNXen oxå?

/L
Japp. Dock var det väldigt trevligt förberett då Uponors DEM kör KNX från början.
Jag tittar fortfarande på vad jag egentligen vill göra med F1245:an förutom o värma upp huset då :wink:
Vi har samma grejor, bara det att jag har en modell äldre..
NIbe 1235 och Uponor..

NIben pratar modbus med mitt styrsystem, uponoren tänkte jag knäcka protokollet till dom trådlösa termometrarna och sen låta PLC styra golvvärmen.. men tiden räcker ju aldrig...

Men innan vinter bygger jag om styrningen till FTX-aggregatet så det fungerar på riktigt!

/L
Fanns alltså DEM när du köpte dina grejer? Har du manöverpanelen med? http://www.uponor.se/Solutions/VVS%20fo ... nents.aspx

Nibe har ju tagit fram en styrenhet nu med http://www.nibeonline.com/pdf/031435-1.pdf , eller rättaresagt en panel som kan styra pannans menyer från den samt att den kan agera aktiv eller passiv rumstemp mätare. Jag kommer ha pannan i garaget så det lutar åt en sådan just för bekvämlighetens skull. Tittar även på ett micrologix system för o labba lite med, håller tummarna för att jag kommer ha tid med det också 8)
Nä DEM fanns inte då, utan jag har ett "dumt" system, dock med manöverpanelen.

Nibe's RMU40 verkar ju intressant, den bör ju gå att lyssna av och på så vis hänga in en PC där istället för att styra pannan, men förhoppningsvis så är den nya generationen bättre.
Finns en del dumma och ogenomtänkta saker i förra generationen som enligt nibe skall vara korrigerade i denna generation, men fan trot ;)

/L
Loner skrev:Nä DEM fanns inte då, utan jag har ett "dumt" system, dock med manöverpanelen.

Nibe's RMU40 verkar ju intressant, den bör ju gå att lyssna av och på så vis hänga in en PC där istället för att styra pannan, men förhoppningsvis så är den nya generationen bättre.
Finns en del dumma och ogenomtänkta saker i förra generationen som enligt nibe skall vara korrigerade i denna generation, men fan trot ;)

/L
Det blir jag ganska snart varse om :lol:
Ja, RMU40 är inte ens dyr så en sån får de bli.
Användarvisningsbild
av Loner
wendtan skrev:Brainy: 2:a veckan i oktober är det tänkt.
Snabba ryck? Gjorde ni som vi och byggde block inomhus redan innan plattan gjöts?

/L
Vi skall tegla hela fasaden och ha valmat tak, så det som blir trä på huset exteriört är "lådan" dvs utsticket under taket, det är allt.
Isoblocken är dock färdiga för att putsas på in och utsida, vårt val av tegel blir i princip uteslutande av estetiska skäl, då jag tycker att alla putsar sina hus nuförtiden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]