Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att blocka bort 2.0F är nog det bästa beslut Volvo fattat på flera år. Nu tar man steget från stenåler (2.0F) till nutid med T4F. Hoppas bara T4F kommer att erbjudas i alla Volvomodeller, från C30 till S80. 2.5FT känns däremot dumt att ta bort. Det finns alltid dom som vill ha prestanda och för den skull inte vill köra på onödigt miljöbelastande bränsle som bensin och diesel.
Senast redigerad av 1 MattiasD, redigerad totalt 0 gånger.
MattiasD skrev:Att blocka bort 2.0F är nog det bästa beslut Volvo gjort på flera år. Nu tar man steget från stenåler (2.0F) till nutid med T4F. Hoppas bara T4F kommer att erbjudas i alla Volvomodeller. 2.5FT känns däremot dumt att ta bort. Det finns alltid dom som vill ha prestanda och för den skull inte vill köra på onödigt miljöbelastande bränsle som bensin och diesel.
Kloka ord, verkligen.
Det var bl a därför jag i veckan tog beslutet att förtidsinlösa min D5:a och byta mot en 2,5FT R-Design.
Ok, att man fick extrautrustning och styling värt ca 40 tkr, i princip utan att behöva betala för det, inverkade så klart på mitt beslut.
Jag får väl berätta mer om mitt bilbyte i annan tråd.
Jag har fått svaret från Volvo att dom återkommer med svar på frågan om 2,5FT kommer utgå då dom inte hade denna informationen fören på måndag ! :)
Har fått svar från Volvo:

Min fråga löd;
Jag glömde fråga detta, men är 2,5 FT till V70 en utgående modell eller kommer byggas för 2011 års modeller samt 2012 ?
Svaret från Volvo;
Hej Christian. Det kommer en förbättrad 2.5-motor som uppfyller de nya miljökraven (Euro5).
Alltså tolkade vi förra svaret från volvo fel, 2.5FT som säljs/byggs just nu och året ut är inte EURO5 klassad?
För senaste svaret pekar ju på att nya motor är godkänd men inte dagens motor...
opA skrev:Har fått svar från Volvo:

Min fråga löd;
Jag glömde fråga detta, men är 2,5 FT till V70 en utgående modell eller kommer byggas för 2011 års modeller samt 2012 ?
Svaret från Volvo;
Hej Christian. Det kommer en förbättrad 2.5-motor som uppfyller de nya miljökraven (Euro5).
Otroligt intressant. Det väcker mängder av frågor. Blir det ett uppehåll likt e-Drive? är det en mindre justering eller en rejäl uppdatering? När kommer kommersiell information?
Ouch! Har jag gjort bort mig nu igen?
Moody skrev:
betterlead skrev:Ouch! Har jag gjort bort mig nu igen?
Om man alltid väntar på nästa uppdatering så kan man ju aldrig slå till
Nej, det är ju sant. Sen är möjligen nuvarande 2.5FT körgladare motor än den nya blir. Man kan ju inbilla sig. :)
Helt omöjligt är det inte.

Som exempel, min första 42" -plasma-TV kostade 25 lakan... Två år senare kostade liknande tolv och nu kanske åtta!
betterlead skrev:
Moody skrev:
betterlead skrev:Ouch! Har jag gjort bort mig nu igen?
Om man alltid väntar på nästa uppdatering så kan man ju aldrig slå till
Nej, det är ju sant. Sen är möjligen nuvarande 2.5FT körgladare motor än den nya blir. Man kan ju inbilla sig. :)
Helt omöjligt är det inte.

Som exempel, min första 42" -plasma-TV kostade 25 lakan... Två år senare kostade liknande tolv och nu kanske åtta!

Min mp3-spelare Jens of Sweden med imponerande 256mb minne gick på 2400kr när jag köpte den. Idag köper du en schysst ipod för under tusingen... mao det kostar att vara först men vad skönt det är...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Amerikanare är de största exponenterna a[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]