- tis 21 sep 2010, 09:56
#447826
Det är ju perspektivfrågan som är hela grejen. Man tappar gladeligen 150.000kr i värdeminskning men man kan stoppa en hel affär beroende på tre tusenlappar under hela ägandeperioden. Sådant är _helt_ obegripligt för mig. Hur kan just dessa 3 tusenlappar vara så viktigt i sammanhanget? Det skulle ju vara om man har ett leasingavtal där hela värdeminskningen tas av företaget men föraren står för skatten. Dessa typer av avtal har jag dock inte sett förut trots att jag under en period jobbade med tjänstebilar och därmed vet att man i stort sett får avtala vad som helst.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i