Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
I stridens hetta glömde (orkade inte :oops: ) jag maskera listerna på min 745a när jag polerade och vaxade den inför vintern. Halvvita lister vart ju lite sådär utseendemässigt så nu undrar jag hur jag får bort skiten från dom? Dom är ju knottriga så vaxet ligger ju kvar i groparna.
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag köpte något medel från turtle på lokala bildelsfirman och det fungerade väl hyfsat på dörrhandtagen och kofångarna men var riktigt kasst på listerna. Ska prova med 5-56 annars får det vara så länge. Jag stör mig inte så värst på det men det är väl om jag ska sälja den som det blir aktuellt.
I värsta fall får jag väl byta ut listerna (har några uppsättningar liggande och så kan jag ju passa på att vaxa bakom dom också :lol: )
Användarvisningsbild
av päpplet
Jo jag vet att 5-56 fixar alla problem utom en gång när jag sprutade det i en video som det spillts saft i så den kärvade. Tror jag plockade isär den 10 gånger och gjorde rent drivremmen för den slirade efteråt :lol:
av Frostis
Hej prova en blandning av glycerin (glycerol) och gulsåpa i en sprayflaska, och när du ändock har börjat kan du tvätta av allt svart även däcksidor m,m.Går även att göra ren läder med blandningen.
Lycka till
Användarvisningsbild
av Alfredo
Frostis skrev:Hej prova en blandning av glycerin (glycerol) och gulsåpa i en sprayflaska, och när du ändock har börjat kan du tvätta av allt svart även däcksidor m,m.Går även att göra ren läder med blandningen.
Lycka till
Intreserad att testa med glycerin, vilken sorts butiker säljer det.
av PaS83
Alfredo skrev:Intreserad att testa med glycerin, vilken sorts butiker säljer det.
Apoteket säljer glyserol/glycerin, femtiolappen för tre deciliter.
Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]