Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Det är bara låsa dörrarna som man gjorde förr i tiden.
Svårare än så är det inte
Lås förrardörr med nyckel.

Gjort det många gånger , aldrig nått problem.......

tänk dock på en sak. När du kopplar tillbaka batteriet så se til latt ha nyckel i tändlåset i läge 2
Användarvisningsbild
av gnestakalle
När du kopplar tillbaka batteriet så se til latt ha nyckel i tändlåset i läge 2
Ursäkta inhoppet men önskar utöka mitt vetande. Varför i läge 2 och inte i läge 0.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
gnestakalle skrev:
Ursäkta inhoppet men önskar utöka mitt vetande. Varför i läge 2 och inte i läge 0.
Mvh GK
Det är för att OM det blivit något knas så att Airbagen, när bilen varit strömlös, löser ut så sitter det ingen på förarplatsen. Sannolikheten att det ska hända är nog väldigt väldigt liten utan det är mer en ren säkerhetsåtgärd.
Användarvisningsbild
av greeeken
glömde att du har v70 mannen
MEn ja lät kablar hänga utanför bagageluckan på min s60 in case of !! om man nu inte kunde låsa upp med nyckel.
Visseligen var det kablar till min ctek laddare då
av Kurtoua
Hej
Ta batteriet ur bilen öppna huven koppla in batteriet med startkablar under motorhuven på utag för hjälpstart lås bilen med nyckel.
När batteriet är laddat låser man upp bilen med nyckel öppnar huven kopplar in batteriet med startkablar låser upp med fjärren öppnar bagaget monterar batteriet på sin plats. Klappat och klart.
Mvh Kurtoua
av mawi
Detta låter ju som den enklaste lösningen, bör man vänta 10 min efter avstängning av bilen innan man lossar batteriet? För att undvika problem.

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]