Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Brainy skrev:Vi får se hur valet går ikväll och sen får vi snällt rätta oss efter resultatet i 4år... det kallas demokrati.
Man kan alltid flytta utomlands, det är bara att packa resväskan och kasta nycklarna.
Fast den här gången får man kanske snabba sig på, innan Sverigedemokraterna stänger gränserna...
Användarvisningsbild
av Brainy
Visst är det så, jag drar på långsemester till Kanada nästa vecka. Vem vet, vi kanske blir kvar.
Vi ska bl.a. dit för att hälsa på fruns farbror med familj då en av hans döttrar ska gifta sig, han åkte dit för att spela hockey på 80-talet och blev kvar. Så omöjligt är det inte ;)

/Anders
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Nåväl.... hur det än går idag så är jag i alla fall imponerad av hur debatten förflutit i tråden... politik brukar ju vara laddat.... men det är alltid skoj att debattera när nivån hålls saklig. Ett tack även till moderatorerna & Admin som låtit tråden fortsätta utan att bli livrädda över vad som skrivs ..... ni vet, politisk korrekthet som är så vanlig på de flesta svenska forum.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag är också imponerad över hur bra tråden har förflutit. Vi har förvisso haft högt i tak, men det är nog bara en handfull inlägg som blivit borttagna och det trodde jag inte när tråden skapades.
Stort tack till alla som skrivit i tråden att ni hållit den på en saklig och vettig nivå!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Brainy skrev:Vi får se hur valet går ikväll och sen får vi snällt rätta oss efter resultatet i 4år... det kallas demokrati.

/Anders
Vad bra att du klargjorde att vi har demokrati i sverige så att inte nån här inne tror att vi har diktatur eller liknande... :-)-)
Jag kommer inte motsätta mig resultatet som blir ikväll/natt även om jag kanske inte gillar det.
av *pettson*
llesrof.
Det är så är såhär att många har inte jobb så det räcker, dom får ta det jobb som finns, dom timmar som finns. Men riktigt så vill man inte heller ha det när man bestämde systemet.
Deltidsarbete och a-kassa
Deltidsbegränsningsregeln
Om du arbetar deltid jämsides med a-kassa kan du få maximalt 75 ersättningsdagar per ersättningsperiod.
Från de 75 dagarna avräknas ersättningsdagar som utbetalas i en vecka där man både arbetar och får ersättning från a-kassan.
Vid ersättningsperiodens början tilldelas den som blivit beviljad ersättning från a-kassan normalt 300 ersättnings-
dagar. För den som har barn under 18 år vid ersättningsdag 300 förlängs ersättningsperioden med 150 dagar, sammanlagt blir perioden då 450 dagar. Av de 300/450 dagarna får endast 75 ersättningsdagar användas i kombination med deltidsarbete. Resterande dagar av ersättningsperioden får endast användas för veckor då den arbetssökande är helt arbetslös.
Användarvisningsbild
av DogWalker
Fluffen skrev:Jag skiter väl i vad sverigedemokraterna har för kriterier för att man ska vara svensk, jag röstade inte på dem...
Ja, det kan jag instämma i också.
Användarvisningsbild
av DogWalker
Ja, jag tycker också det varit en bra diskussion i denna tråd, och med tanke på hur det varit trådar som dubb/dubbfria däck och diesel-etanol-biogas trådarna så är det väl historiskt kanske.. :D

Tack till alla.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag måste också hålla med de andra om att det har varit en förhållandevis bra tråd detta, det har inte gått överstyr som på vissa andra forum.
Men vi har som tidigare sagts så har vi långt kvar med etanol, dubbdäck, biltema, och originaldelar trådarna. :mrgreen:

Gillar också att det har varit högt till tak, men det är nått som vi alltid borde ha på detta forumet. :D
Användarvisningsbild
av Honke
Håller oxå med att det är roligt när vi kan diskutera utan personangrepp.

Så tack alla för en trevlig diskussion där vi alla har framfört våra åsikter med bibehållen respekt för varandra :-)-)

Nu får vi vänta tills ikväll o se vad vi alla medborgare tycker, fler än mig som ska följa valet på tv?? :D
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 49

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]