Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

betterlead skrev:
opA skrev:Får man fråga varför du redan byter bort din D5:a, -09:a mot 2,5FT ?
Ett par anledningar...
Mycket bra skrivet Betterlead, precis så tänker jag med mitt byte. Fast jag köper bilen helt privat, ingen tjänstebil, men ändå. Tyckte 2.5ft var så tyst och behaglig osv.
av Amli
Jag tycker att både Seashell och Osytergrå (som jag har på min egen...) är väldigt snygga men passar bäst på en vanlig V70 då jag tycker att de färgerna är lite mer eleganta och passar således inte riktigt lika bra på en sportig design. På R-design skulle jag säga framför allt svart annars vit eller röd.
betterlead skrev: Av lull-lullet har jag denna gång avstått från RTI:n. För 20 lakan fick jag mest en hög med skräp. En mycket usel navigation/GPS. TIll den nya bilen kommer jag att köpa något löstagbart för 3-4000 kr. Någon som har bästa tipset?
Jag har Garmin Nüvi 3790T och den funkar klanderfritt. Har allt man kan tänka sig av en GPS och klart den bästa GPS jag haft. Kan rekommendera den varmt.
av SverreK
betterlead skrev:
Till detta erbjuder just nu Bilia helt fri service under tre år. (Max 4500 mil - vilket passar mig bra.) Detta är väl värt ca 12-16 tkr.

Hej!

Var fick du detta erbjudandet? Jag har beställt min bil på Bilia, och säljaren nämnde inte detta. Inte heller hittar jag det vid en snabb överblick på hemsidan.

mvh
/Sverre
betterlead skrev:Av lull-lullet har jag denna gång avstått från RTI:n. För 20 lakan fick jag mest en hög med skräp. En mycket usel navigation/GPS. TIll den nya bilen kommer jag att köpa något löstagbart för 3-4000 kr. Någon som har bästa tipset?
Har några stycken olika, Just nu tycker jag Navigon har bästa och snyggaste grafiken, TomTom är absolut bäst att hantera, som tex zooma, bygga rutter osv. Men över 3000 tycker jag inte man behöver lägga.
SverreK skrev:
betterlead skrev:
Till detta erbjuder just nu Bilia helt fri service under tre år. (Max 4500 mil - vilket passar mig bra.) Detta är väl värt ca 12-16 tkr.

Hej!

Var fick du detta erbjudandet? Jag har beställt min bil på Bilia, och säljaren nämnde inte detta. Inte heller hittar jag det vid en snabb överblick på hemsidan.

mvh
/Sverre
Nu är ju inte dessa servicar värda 12-16tkr. Om man inte räknar på priserna hos bilia Haga norra + lite till.
På 3 år oh 4500 ml blir det 2st mellanservicar +1 st vanlig service.
Men visst är fri service bra...
Har svart metallic idag på min V50R-design och inget jag ångrar även om den är lite repig nu. Men det går ju ganska enkelt att fixa. Electric silver metallic är ju ruggigt snygg även om den kostar lite mer.
Momentum skrev:
betterlead skrev:
opA skrev:Får man fråga varför du redan byter bort din D5:a, -09:a mot 2,5FT ?
Ett par anledningar....
Diskussionerna kring automatlådan brukar gå heta här på forumet, av din text anar jag att du refererar till din egna automatlåda i din MY09 D5:a
Har du provkört någon MY11 D5:a och tycker du att automatlådan fungerar lika dåligt som i din egna bil?
Nej, jag har faktiskt inte gjort det, men jag har all den senaste mjukvara som finns nedladdad i min MY09. Om det finns förbättringar på själva hårdvaran i MY11, har jag ingen aning om. Ska se om jag kan få låna en sådan bil och berätta om jag då skulle uppleva några skillnader.

Jag vill gärna poängtera att den senast nedladdade mjukvaran till lådan i min MY09, rejält förbättrade dess egenskaper. Dock inte till ett "drömläge". Ganska långt därifrån.
Amli skrev:Jag tycker att både Seashell och Osytergrå (som jag har på min egen...) är väldigt snygga men passar bäst på en vanlig V70 då jag tycker att de färgerna är lite mer eleganta och passar således inte riktigt lika bra på en sportig design. På R-design skulle jag säga framför allt svart annars vit eller röd.
betterlead skrev: Av lull-lullet har jag denna gång avstått från RTI:n. För 20 lakan fick jag mest en hög med skräp. En mycket usel navigation/GPS. TIll den nya bilen kommer jag att köpa något löstagbart för 3-4000 kr. Någon som har bästa tipset?
Jag har Garmin Nüvi 3790T och den funkar klanderfritt. Har allt man kan tänka sig av en GPS och klart den bästa GPS jag haft. Kan rekommendera den varmt.
Tack för tipset om GPS:en.
Shhh, men efter att ha släpat med dottern till Bilia och gått igenom alla kulörerna, tyckte hon jag hade gjort helt rätt i mitt val. Vilken pappa lyssnar inte på sin kloka starkt deisignintresserade dotter?
Med all respekt för er alla här.

Jag tycker egentligen att bilen ser häftigast ut i svart. Passion Red är också helt rätt, men inget jag skulle trivas med varje dag. Bara som godis för ögonen och för stunden. Hade det gått att välja den med Flamenco Red, vet i tusan om jag inte valt den. Vidare, hade jag gärna velat ha kromade fönsterlister och rails till den bil jag beställt, men det går väl inte?
SverreK skrev:
betterlead skrev:
Hej!
mvh
/Sverre
Jag hoppas jag får avtalet i brevlådan idag och återkommer då med svart på vitt. Tror det var något med ett businesspaket - bara vagt.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]