Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gant73
Om man ska köpa torkarblad till sin 855GLT -97 från Biltema. Vilket av Biltemas torkarblad ska man välja? Tack på förhand.
av DrBoo
De billigaste är utmärkta, 535mm tror jag det skall vara (finns listor i butiken annars).
Tips: Kläm åt klämman om gummit i ytterändarna (släpper annars efter några veckor).
Användarvisningsbild
av mrEasywin
DrBoo skrev:De billigaste är utmärkta, 535mm tror jag det skall vara (finns listor i butiken annars).
Tips: Kläm åt klämman om gummit i ytterändarna (släpper annars efter några veckor).
För mig släppte dom efter några torkningar med en repa i rutan som följd. Jag köper original hädanefter då dom hållit bäst för mig.
Användarvisningsbild
av js1
Har kört flera år med Biltema Clear Vision, tycker dom här super. Nu är jag inne på andra paret Biltema Aerodynamic. Funkar också mkt bra och ser lite "modernare" ut.
Frun får nöja sig (hehe) med Biltema standard på sina bilar. Inga problem för mig där heller.
Skulle aldrig betala dyrt för t ex Bosch-blad som torkar innan man fått ut dom ur kartongen.
Användarvisningsbild
av js1
Dom ser snarlika ut. Jag bor 5 min från Biltema (ligger mellan jobbet och hemmet) så 180.-/paret gör valet lätt för mig. :wink:

Men för dig som bor i Boden låter Skruvat bra!
Användarvisningsbild
av sjoling
På tal om biltemas Aerodynamic, Hur väl fungerar dom jämfört med clear vision? Stor skillnad?
Har hört ett löst rykte om att Aerodynamic torkarna börjar fladdra lite lätt vid höga hastigheter...
Användarvisningsbild
av js1
Jag kör aldrig fortare än 120km/tim när det regnar. Har inte upplevt några såna problem.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jag kör med aerodynamic på S60n och är mycket nöjd med dem. Har inte haft nå problem med att dem fladdrar i högre hastigheter. Blir nog såna till 850in med när bladen på den ska bytas.

Du har väl inte råkat bocka ur rutan f&[…]

Bagagelucka stänger hårt

Ja, det känns ju som ett bättre / rimlig[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]