NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Fick precis den härliga Volvia försäkrings räkningen. Bestämde mig för att scanna av nätet på lite priser med liknande villkor som jag har hos Volvia, dvs 3000:- i vagnskada vid olycka + självriskeliminering vid t.ex skadegörelse "tror" jag att jag har, landar på 6000:- hos Volvia för detta.

Aktsam, var cirka 1000:- billigare med liknande villkor på allt, dock så får man inget utbetalt alls om man orsakat ngt med vårdslöshet i trafik, vet inte riktigt vad det innebär, men antar att om det blir rättegång av något man orsakat och blir skyldig så får man inget på sin vagnskada?

Hittade Atava också, cirka 4500:- och 1500 i vagnskada bara. Onekligen lockande, jag hatar för övrigt banker o sköter allt mitt eget på nätet själv, men frågan är hur det fungerar med Atava, när det väl händer ngt.. Ngn som har erfarenheter? Har googlat o fått lite blandade känslor, men verkar helt ok, bara man är noggrann med att skicka in alla dokument när man satt bilen i ett träd eller så :roll:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är just det som du säger, en försäkring kan vara billig men man vill ju veta om de betalar ut något också om det händer något. Jag har min bil försäkrad i trygg hansa, varenda gång jag ringer till Folksam (folkskam) i ett annat ärende så envsas de med att räkna på min bilförsäkrig, jag säger till dom att det kan ni skita i för ni är så dyra. Jag har än så länge inte bytt till folksam :P
av dieselputte
Tog Volvias försäkring när jag köpte bilen 2007 och hade den i 18 månader. Folksam ringde upp mig och frågade givetvis vad Volvia kostade, men jag sa bara att kom med ett förslag, blir det lägre så byter jag och det blev det så jag bytte. Några elaka tungor runt i kring sade att vänta bara , efter 1 år så höjer dom rejält. Men så blev det inte! Bara 5 kr mer per månad :D Betalar nu 313 kr per månad för hel försäkring, men jag bor ju på vischan och sen har vi rabatt eftersom vi har villan hos dom oxå. Enda som skiljer mot Volvias avtal är väl att den inte täcker skador på färddatorn, men hur ofta blir det fel på den?
av glitch
Har haft två bilar försäkrade i Atava utan problem men inte behövt anmäla några skador. En polare har sin Audi försäkrad hos Atava också och de har utan några krusiduller gett ersättning för parkeringsskador mm.
Nu senaste blev det dock billigast för mig att ha vagnskadan i Volvia och resten hos Atava.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]