Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hakkis
När jag har ettan i så kan jag vicka växelspaken nästan till femmans läge och jag antar att man inte ska kunna göra så, det är även svårt att växla till femman från fyran åxo vid körning utan att låta växelspaken få gå till "neutralläge".
av Hakkis
Det är en 2.0. Vore ju guld om det bara var bussningarna :) får väl lov att hissa upp bilen nån dag å känna lite om det glappar.
av kire1111
Hade detta problem, några nya bussningar sen var det bara att köra igen :). Ska väl lägga till att det gick inte fullt så lätt och smidigt som för bosse, alltid nåt som sitter fast och ska krångla :x :-(O)
Användarvisningsbild
av Micce1980
BlackXS skrev:Någon som har tips på vart man kan köpa bussningen/ar till växelspaken? har samma fel själv, går att röra om i grytan med spaken när den ligger i en växel :lol:
På Volvo? :)
Användarvisningsbild
av BlackXS
juste skrev:Ibland undrar man vad folk egentligen menar när de ställer sådana frågor?
:D fast biltema ska väl ha allt? borde det inte finnas någon typ sats på biltema för bussningar och shit ? :oops:

var som när jag skulle köpa hjulmuttrar till min fyrhjuling en gång, var en speciell storlek som inte fanns på hylsa, typ 8,5 eller liknande gick inte med 8 eller 9'an, och mutter per styck kostade 65kr, behövde 16 muttrar så det sved i kassan :evil:
Användarvisningsbild
av Micce1980
De där bussningarna kostar inte många kronor på Volvo.
av Konzar
Hej
Jag lånar tråden lite. Jag var idag och provkörde en volvo v40 -97 med 2.0l motorn och allting fungerade jätte bra utom en sak som kändes underligt. Växelspaken var mycket slapp men alla växlar gick nog utan problem i, det var bara det att det kändes konstigt när man kunde dra spaken långt åt båda sidorna även om man hade i växeln. Är detta just bussningarna tror ni eller är det något annat? Bilen var förmånlig och detta var som sagt enda felet, men jag kan själv inte skruva så mycket så jag undrar om jag skall köpa den ändå och fixa det eller helt enkelt leta efter en annan?
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]