Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tittar på de tekniska specarna för V70, ser att bensinare har 575L lastvolym, medans dieslarna har 555L lastvolym.
Vad är det som gör denna skillnad? Vart hittar man de där extra 20L?
trodde de var identiska i lastutrymmet, kanske större i utrymmet under lastgolvet?
Kan det vara så att dieslarna har ett reservhjul medans bensinare har "på burk"? Men det kanske inte ska spela någon roll..
Bara en vild gissning :wink:
Mycket möjligt, ser i katalogen fr. 2009 att endast D5/D5 AWD har "Reservhjul" som standardutrustning. I övrigt nämns inte reservhjul. Så det har nog med det att göra.

Jag som skrattade åt syrrans Passat härom veckan som inte hade reservhjul när deras däck sprack och inte kunde lagas på plats med nån mirakelburk. Nu står man alltså där själv snart med bara en burk i nödfall...

Undra om man kan köpa ett reservhjul och lägga dit själv? Om fäste och utrymmet är densamma som dieslarna.
~Kalle~ skrev:Kan det vara så att dieslarna har ett reservhjul medans bensinare har "på burk"? Men det kanske inte ska spela någon roll..
Bara en vild gissning :wink:
Du hann före! Tänkte gissa samma sak :-)-)

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]