Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
ska försöka mig på att tona rutorna nu, tänkte börja med bakrutan för om det skiter sig så får jag spara ihop till att lämna in bilen. men är det någon som har tips hur man kan göra för att underlätta arbetet? sen hur jobbigt blir det med värmeslingan?
Användarvisningsbild
av päpplet
Ha en sprayflaska med vatten(och diskmedel? minns inte riktigt nu) som du sprutar rikligt på filmen innan du sätter dit den. Vattnet drar du bort med en skrapa och innan du gjort det så ser vattnet till att du kan finjustera och dra runt solfilmen rätt så lätt på rutan utan att den fastnar helt. Då blir det mycket lättare att bli av med bubblor mm.
sådär, nu har jag börjat tona rutorna. bakrutan och ena sidorutan klar, måste köpa mer solfilm för att kunna fortsätta. använde mig av biltemas åter användbara solfilm. :-DD

blev riktigt bra för att vara första gången jag försöker mig på arbetet :-)-)

Bild

vad tycks?
Användarvisningsbild
av dahlen
Zell skrev:Det ser gött ut, börjar bli mindre och mindre "kalsong" över den ;)
tackar :D solfilmen kostade bara 50kr och var värt dom "fjuttiga" pengarna :wink: nu är det ju en uppgraderad kalsong :-@
Användarvisningsbild
av cybermunk
Nu e det inte kalsong längre utan Boxer :P
Användarvisningsbild
av dahlen
cybermunk skrev:Nu e det inte kalsong längre utan Boxer :P

Hahaha :-)-)

vad tycks om att lacka insatserna i strålkastarna svarta? sen tona framblinkers lite lätt?
Användarvisningsbild
av dahlen
sådär nu var resten av rutorna tonade, måste säga att det blev godkänt för att ha gjort för fösta gången. inte 100 men det duger :D det är ju insynen i bilen jag ville bli av med :wink:

VARNING FÖR MOBILBILDER!

andra bakrutan tonad
Bild

dörrsida bortplockad (ser ju likadant ut på andra sidan så tog inge kort där)
Bild

smårutorna, var tvungen att köra in bilen i mini garaget pga regn, kändes inte så bra att ha den ute utan rutor :roll:
Bild

man ser knappt någonting in i bilen nu heller :lol:
Bild

syn utåt.
Bild

Rutor tonade
Bild

Sen en dålig bild på skillnaden det blev med solfilmen 8)
Bild

alla tre "fästen" till dörrsidan hade släppt på båda dörrarna :shock:
Bild

så dom limmade jag dit och nu sitter dom som "klistrat" :wink:
Bild

dom urtagna rutorna ska sättas i imorgon igen, så kommer lite helhets bilder då :-DD
Användarvisningsbild
av päpplet
Snyggt! Är det svårt/drygt att plocka ur rutorna bak? Funderar på lite seriösare toning i gltn :lol:
Användarvisningsbild
av dahlen
päpplet skrev:Snyggt! Är det svårt/drygt att plocka ur rutorna bak? Funderar på lite seriösare toning i gltn :lol:
tackar :D jag tog bara bort dom vevbara rutorna och dom var simpla att plocka bort :-DD

EDIT:
sänkning kan behövas :roll:
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]