Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av Tomas88
Torbjörn det verkar inte som du vill förstå. Jag har förstått att du har en annan åsikt än mig och det accepterar jag.

Jag menar att om man väljer att gå en längre utbildning än en annan som i stället börjar jobba tidigare så är det inte fel om man har lite högre lön. Det JAG tycker är fel, är om vissa skall få möjlighet till bättre utbildning bara för att tex föräldrar har råd att betala. Sen förstår ju jag att det inte är realistiskt att tro att det kan bli helt rättvist. Några barn växer kanske upp med en ensamstående förälder som inte har lika mycket tid att hjälpa till med läxläsning osv eller som exemplet du själv gav med en mattematikprofessor som förälder.
Hoppas du inte tar illa upp men nu anser jag att jag förklarat tillräckligt så jag bryr mig nog inte om att göra fler försök om du inte förstår.

Till något helt annat. Någon som vet om det går att förtidsrösta i en annan kommun än hemkommunen?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas:

Förtidsrösta i en annan kommun
Du kan förtidsrösta i vilken röstningslokal som helst i hela landet. Vill du personrösta får du själv se till att ha en namnvalsedel som gäller i den valkrets du tillhör.

För att rösta behöver du kunna identifiera dig och du måste ha ditt röstkort. Röstmottagarna kan hjälpa dig få ett nytt röstkort på plats om du inte har det med dig.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tack Kalle. Hade ju kunnat leta reda på detta själv men men. :wink:

Har du kommit fram till hur du ska rösta än då? Haft någon nytta av tråden?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kommer mest troligt rösta på SD, finns många argument för det..

Och nej, jag är inte rasist ;-//
av matzen10
Läste den här artikeln som inte var så munter.. http://www.e24.se/makro/politik/valrore ... 290091.e24

Inget okänt fenomen men jag blev fundersam när det gäller den nära framtiden och de förväntat stora kostnaderna för åldrande 40-talister. Varför har denna fråga och framförhållning egentligen inte debatterats?!? Helt klart en fråga som borde upp på agendan eftersom det verkar bli ett stålbad! Vore bra att få framtidstänket utrett med. Eller vad tycker ni andra?
Jag tycker att den enda någorlunda framförhållningen som partierna verkar ha diskuterat, är miljön.

M V H
---> Matz
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 49

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]