Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är vinterdäcken snedslitna?
nypa00 skrev:Är vinterdäcken snedslitna?
Om frågan var till mig så har jag inte problemet med min nuvarande bil.

På min gamla Audi 100 -93 blev det olika rattställning med sommardäck jfrt med vinterdäck.
Om någon verkstad eller du själv varit och rotat i framvagnen, bytt leder eller något, händer lätt detta.
Arken skrev:Bild

Vad kan man göra åt det? En S70 GLT -97
Blivit lite förvirrat i tråden tror jag :) .

Har du eller någon annan mekat med framvagnen, eller har eller någon annan kört på en trottoarkant? Ditt problem tyder på att framvagnen är felinställd. Föreslår att du åker till en seriös verkstad och gör en hjulinställning.

Mvh GK
Jag har inte rotat i framvagnen. Föregående ägare kan jag inte svara för men serviceboken är fullstämplad på volvoverkstad och de borde ju veta vad de gör. Eller?

Jag tänkte inte på det när jag köpte bilen. Det var flickvännen som påpekade det strax efteråt.

Har inte kört på någon trottoarkant eller nåt.

Det är ju snart dags för byte till vinterdäck. Ska man göra framvagnsinställning med sommar eller vinterdäck då eller spelar det ingen roll? Flång nya däck på båda uppsättningarna.
Så länge däck och fälgar är justa så spelar det ingen roll om du har vinter eller sommardäck på.

Mvh GK
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]