Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev:Är bilen krockad o omlackad?Det låter ju lite mysko att bilens förra ägare bytte redan efter 500 mil.......
Det låter faktiskt som den enda riktiga förklaringen.

Jag tror fortfarande att Volvos rostskydd är bra. Det har ju varit bättre än konkurrenternas i 20-25 år... och det är i själva verket svårt att hitta en V70-99 eller -00 med mer än marginell rost i stenskott, skavda kanter etc.....

Det tråkiga med det här är ju att handlaren fixar det och så blir det bra ett par år... men aldrig lika bra som fabrikslack. Tror inte du kan kräva en ny bil, tyvärr, utan bara en fackmässig reparation.
PH
Användarvisningsbild
av opA
Använd öppet köp och lämna tillbaka den och börja leta efter en annan...

Rost som lagas kommer alltid tillbaka. :???:
Nu var det ju svårt att se karossen på dom där blidena. Men JA det ska se ut sådär.
opA skrev:Använd öppet köp och lämna tillbaka den och börja leta efter en annan...

Rost som lagas kommer alltid tillbaka. :???:
Vadå "använd öppet köp". Det är ingen rättighet som konsument att få öppet köp, och jag törs nästan lova att det inte lämnats på en begagnad bil.
Användarvisningsbild
av opA
Eh ?

Klart han har öppet köp.. jag köpte min på Volvo i stan och fick 14 dagars öppet köp och min var en begagnad -06:a med 16.000 mil på mätaren.
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödigt att citera inlägg direkt efter
Ta och kolla upp vad öppet köp betyder är du snäll, det är inte "klart" att han har öppet köp. Att du fick öppet köp på din bil betyder inte att alla får det.
Öppet köp är inte lagstadgat, absolut inte alltid förekommande och definitivt sällsynt i bilbranschen även om vissa kedjor börjat med det - dock med ganska stora avdrag för att du "lånat" bilen under tiden och med "tillgodokvitto" om du ångrar dig. Inte pengarna tillbaka.

Det är fullt möjligt att din säljare var vänlig nog att lämna öppet köp ändå men det är bara gissningar att TS skulle ha fått det på sin bil.
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödigt att citera inlägg direkt efter
Användarvisningsbild
av opA
Såg detta nu ang. öppet köp.. misstolkat från min sida, sorry :)
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]