- lör 11 sep 2010, 19:05
#444603
Hej på er
Blev volvoägare igen efter ett par års utflykter till vw mfl.
Köpte en lätt begagnad 2,0F 09 med 500 mil på mätaren.( Jag har inte så bråttom längre så en 2,0 fyller alla behov idag)
I mina ögon i princip som ny.
Men som vanligt när man vaxar en bil så upptäcker man alla skavanker.
Och jag hittade på bakre vänster skärmkant får mig att undra...
Skall inte en V70 vara helgalvad?
Går detta att åtgärda snyggt och varaktigt, mina tidigare erfarenheter säger att en bil med rost aldrig blir riktigt bra igen eller kan detta återställas med galvanisering och omlackning ( svart metallic).
Det stod inget om detta i det obligatoriska protokollet vid köpet.
Hade tänkt behålla denna bil ett bra tag men vågar man det?
det verkar ju inte bero på stenskott med tanke på hur långt in lacken är bubblig.
vad säger ni?

Blev volvoägare igen efter ett par års utflykter till vw mfl.
Köpte en lätt begagnad 2,0F 09 med 500 mil på mätaren.( Jag har inte så bråttom längre så en 2,0 fyller alla behov idag)
I mina ögon i princip som ny.
Men som vanligt när man vaxar en bil så upptäcker man alla skavanker.
Och jag hittade på bakre vänster skärmkant får mig att undra...
Skall inte en V70 vara helgalvad?
Går detta att åtgärda snyggt och varaktigt, mina tidigare erfarenheter säger att en bil med rost aldrig blir riktigt bra igen eller kan detta återställas med galvanisering och omlackning ( svart metallic).
Det stod inget om detta i det obligatoriska protokollet vid köpet.
Hade tänkt behålla denna bil ett bra tag men vågar man det?
det verkar ju inte bero på stenskott med tanke på hur långt in lacken är bubblig.
vad säger ni?
