Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
Jahopp, då var en till bil införskaffad. Då 745an ska skrotas i framtiden så måste jag ju ha nåt annat att åka med i vinter sen. Var ute efter nåt billigt och när den här kom ut på blocket var det bara att slå till! Gav 1700 kr för den efter lite prutning från 2000 kr. Riktigt kap tycker jag än så länge!

Lite fakta:
Sitter trött b21a under huven med motorkuddar som har ramlat i bitar. Dessa ska bytas snarast.
Den är besiktad, vilket gjorde att priset blev ännu bättre i mina ögon. Dock så ska jag nog besikta den innan vinter så att den går till sista jan. nästa år istället för samma månad detta år.
Fina alufälgar! :D med ett däck slut. Vänster bak, hmm, undrar varför? :lol:
Originalstereo! med en fungerande högtalare för tillfället.
Relativt fräsch under tycker jag. Har inte undersökt noga men har inte hittat nån rost under!
Sportiga viper-ränder!
Lite rost, här och var i karossen.
Icke fungerande extraljus.
Riktigt fina vinterdäck medföljde.
Så nu ska väl motorkuddarna fixas o sen besiktning så småningom o sen ska det sladdas i vinter. Utan att man behöver vara försiktig och rädd för att man kanske sätter den i en stolpe nånstanns!
Nogsnackat! Bilder!

Bild
Frän! :D

Bild
mysigt! observera 4-växlad låda. Varvar lite lagom sådär i 110! :-DD

Bild
baken

Bild
vurstingfälgarna
Senast redigerad av 1 MrSimson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av päpplet
Med en b12 motor kan jag förstå att den är trött :lol:
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:Med en b12 motor kan jag förstå att den är trött :lol:
OJ!!! blev visst lite fel där! :oops: DÅ hade den nog varit så trött så det inte finns! :roll:
Användarvisningsbild
av MrSimson
Jahopp, en liten update, har nu börjat åka med den här härken. Besiktning igår, fick endast en tvåa på co- halten. Så ska väl byta lite oljor o skit, justera förgasaren något kanske o sen hälla i lite sprit i tanken o besikta. En sisådär 3 timmar efter besiktningen gick det dock såhär.
Bild
Bild
Gick bra som tur var. Letade reda på en bonde med traktor o han drog upp bilen. Helt otroligt så blev det bara småskador på den. Några småbucklor o framrutan spräckt.
Bild
Bild
Körde bilen hem igen bara 1,5 timma efter att den hamnade i diket! Pansarvagn!!!
Användarvisningsbild
av dahlen
:shock: snacka om tur i oturen du måste haft. men måste fråga, fick du ta bakdörren för att komma ut?
Användarvisningsbild
av MrSimson
dahlen skrev::shock: snacka om tur i oturen du måste haft. men måste fråga, fick du ta bakdörren för att komma ut?
japp, vi satt fyra pers i bilen o alla fick klättra ut ur vänster bakdörr... Härlig känsla det där att hänga upp o ner i bältet! :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Bara att byta vindruta och sladda vidare alltså :wink:

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]