MattiasD skrev:Emiljonsson7 skrev:
Inte ens 2,0 GTDi är tyvärr ett alterntiv till 2,5FT tycker jag och den har ändå 203 hästar jämfört med T4:ans 180 hk. Den känns tunn och låter billigt och är ju en Fordmotor även om Volvo vill hävda annat i sitt pressmaterial. En parentes bara men hade inte T4 förr i tiden 200 hk i tex V40? Undra varför man går ned till 180 nu isf???
Jo, jag vet att du tycker det
Men jag ska avvakta med min egna åsikt efter att jag provkört en bil med T4F. Vi kanske inte riktigt har samma referensramar. Men visar sig T4F vara dålig, så blir det adjö Volvo för min del. T4F är sista hamlstråt och håller den inte måttet, ja då har Volvo därmed snott in sig i fossilmotorer påhejjade av motorjournalister.
He, he:-) Jo jag håller med dig om att det är katastrof och en etanolkonvertering kan ju inte vara ett stort hinder för en bilbyggare av Volvos storlek. Jag är som du jättenöjd med Etanolaren i 2,5FT och har tidigare haft 2,0F (Ford)etanolaren som var en ren katastrof. Jag gillar bensinarnas karaktär men vill som sagt ha en miljöbil och då finns inget bra alternativ till 2,5FT:n idag. Men som sagt jag har inte kört 180-hästaren så jag vet inte riktigt heller hur den är. Vi får hålla tummarna som sagt.
kanske står den sig bättre i tex V60? jag har faktiskt dubbel panik för vi väntar vårt tredje barn och jag vill inte ha en XC90 så och V70:n vill jag inte gärna ha en tredje som ser likadan ut så jag har tom börjat snegla på V60 men förmodligen är den för liten. Fram är den faktiskt otroligt rymlig, lika rymlig som V70:n men bak är det trängre och mittenplatsen känns provisorisk minst sagt.......Hoppas att faceliftet gör en del.....och att 240-hästaren kommer med E85....:D
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson