Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
av Lövet
Bild
av Lövet
Och du ser inte skillnad på nivån?
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
V-affischen är en sak, men jag läste nyligen ett förslag bland kommentarerna på Dagens industri som är bättre:

"Kan vi inte bara göra så att de som vill ha högre skatter och mer offentlig service får det, och de som vill ha lägre skatter och mindre offentlig service också får det?
Man kan ha ett hög-skatt medlemskort i plånboken som ger lägre förskoleavgifter, mer A-kassa, mer pension, tvättinrättningar i tunnelbanan eller vad nu pengarna skall användas till.

För vi är många vuxna som vill lämna den klubben och sköta saker själva."
Användarvisningsbild
av Honke
torbjorn_75 skrev:V-affischen är en sak, men jag läste nyligen ett förslag bland kommentarerna på Dagens industri som är bättre:

"Kan vi inte bara göra så att de som vill ha högre skatter och mer offentlig service får det, och de som vill ha lägre skatter och mindre offentlig service också får det?
Man kan ha ett hög-skatt medlemskort i plånboken som ger lägre förskoleavgifter, mer A-kassa, mer pension, tvättinrättningar i tunnelbanan eller vad nu pengarna skall användas till.

För vi är många vuxna som vill lämna den klubben och sköta saker själva."
Andreas_Löfgrens bild var ju helt klockren!!! Felet är att det verkligen känns som den rödgröna skiten tycker så..
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
*pettson* skrev:Eller som dom flesta svenskar ser det på allvar. ...
övre skiktet = dom som jobbar?

Visst är det märkligt när moderaterna talar om obligatorisk a-kassa, jag har aldrig varit med i a-kassan, kommer aldrig gå med, jag vill inte veta av skiten någonsin. Lyckligtvis verkar det väldigt krångligt att göra den obligatorisk.
av Lövet
"Snygg" photoshoppning där Pettson. Tyvärr använde du 3 olika typsnitt. Ser halvdant ut.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 49

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]