Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Brainded skrev:
eccy243 skrev:
Loner skrev:Numera så är jag alltid med vid rep/service.

B la för att jag inte vill möta min bil ute i trafiken bara för att meken tar sig friheter att åka hem på lunchen i min bil...

/L
Lite OT kanske, men... Såg inte till dig senast jag såg bilen :D . Har aldrig varit med om att mekarna (varken jag själv eller nån annan) har "lånat" kundbilar för nyttosyfte, möjligen att man tar en liten sväng om man inte har kört bilen förut, och är lite intresserad av hur bra den går. Ska man ha en bil på lunchen, så lånar man en inbytesbil.
Hehe ja att man lånar inbytesbilar eller demobilar över kvällen hos Bilia i Östersund har jag fått höra mycket om, grannen jobbade där innan han flyttade hit till stan. Tror han jobbade på reservdelsförsäljningen :???:

/Anders
Måste vara lite petig och påpeka att det heter Bilbolaget i Norrland :wink: .
Användarvisningsbild
av Loner
eccy243 skrev: Lite OT kanske, men... Såg inte till dig senast jag såg bilen :D . Har aldrig varit med om att mekarna (varken jag själv eller nån annan) har "lånat" kundbilar för nyttosyfte, möjligen att man tar en liten sväng om man inte har kört bilen förut, och är lite intresserad av hur bra den går. Ska man ha en bil på lunchen, så lånar man en inbytesbil.
Jasså, du jobbar på som mek? Hoppas ni tog extra bra hand om bilen när den fick sin 12000 mil service då...

Ibland måste annat gå före bilen, är ju pappaledig, och att ha lillgrabben rännandes i en bilhall nån timme är inte kul...

Min förra 850 mötte jag i Torvalla en gång när den var inne på service..

Säker på att det var min bil? Rullar ju några fler polar artic här i Ösd..

/L
Senast redigerad av 1 Loner, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av eccy243
Loner skrev:
eccy243 skrev: Lite OT kanske, men... Såg inte till dig senast jag såg bilen :D . Har aldrig varit med om att mekarna (varken jag själv eller nån annan) har "lånat" kundbilar för nyttosyfte, möjligen att man tar en liten sväng om man inte har kört bilen förut, och är lite intresserad av hur bra den går. Ska man ha en bil på lunchen, så lånar man en inbytesbil.
När såg du bilen då? Synd jag inte var där då, vi kunde ha surrat lite 8)

Varit med om att min 850 varit på vift när jag skulle hämta den... iofs fick jag bra rabatt den gången men rätt skall vara rätt...

/L
Jaaa, typ förr-förr-förra veckan eller nåt sånt, den var inne på service, (snokade lite på arbetsordern).

Hade du 850:n inne på Bilbolaget i Östersund, vad hette meken? Nu måste jag reta han lite :D :D .
Användarvisningsbild
av Loner
eccy243 skrev: Jaaa, typ förr-förr-förra veckan eller nåt sånt, den var inne på service, (snokade lite på arbetsordern).
Snokar du på andras ordrar? 8Maj var den inne, men den står på sambon, så hur vet du att det var min pärla?
eccy243 skrev: Hade du 850:n inne på Bilbolaget i Östersund, vad hette meken? Nu måste jag reta han lite :D :D .
Tyvärr så är ju 850 såld och alla papper gick med till köparen, men det var för en 5-6 år sedan iaf.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Jocke S. skrev:Som vi alla redan vet, har det skrivit och bråkats en del om höga servicepriser! Detta har Bilia tagit fasta vid och bestämt sig för att sänka servicepriserna på nya bilar (fr.o.m. MY2007)
:???:
Så, dom får kanske mindre klagomål på höga servicekostnader från ägarna av Volvo MY2007 och framåt, medan deras gamla kunder snällt får stå för dom högre servicekostnaderna! :cry:

Å andra sidan...en billigare service innebär kanske sämre service, vilket vi tidigare kunnat läsa! Med detta i åtanke, så kanske man känar mer på att äga en Volvo MY2006 eller tidigare!? :wink:
Det är itne bilia utan Volvo som tagit fasta på att sänka kostnaden får servisar & detat göra men genom at tabort vissa service pumkter.
Så man har alltså inte okrat tidigare & nu lägger sig på en lägre nivå.
man får helatiden vad man betalar för
Användarvisningsbild
av Jocke S.
man får helatiden vad man betalar för
Som jag skrev då! "-Så kanske man tjänar mer (får en utförligare service) på att äga en Volvo MY2006 eller tidigare!"
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja något måste i allafall göras. 10.000mils servicen på min V70-01 har jag fått pris på 3.300:- av min i övrigt bra volvohandlare. Vad som ingår är arbete, olja, oljefilter och kupéfilter. Jag tycker faktiskt det är ganska snuskigt.

Jag frågade samtidigt om man får vara med vid servicen, då jag läst i bland annat volvolife att det skall vara okej om man gör jobbet hos en personlig servicetekniker. Men det ansåg inte verkstaden lämpligt på grund av "spillrisk" och olycksrisk. Lite märkligt med dubbla budskap tycker jag.

/Martin
av jbl
Det är mycket upp till verkstan om man får vara med eller inte. Jag har hittils alltid fått vara med vid varje ingrepp.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.